PC doet het niet meer?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwenhart

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Gisteravond kwam mijn broertje terug van een vriend met zijn computer met de mededeling dat hij een nieuw stuurprogramma voor de videokaart had geïnstalleerd (ATI stuurprogramma, maar volgens mij heeft hij een Nvidia videokaart). Ook is hij met de computer (niet al te hard want zijn hand zat er tussen :p ) tegen de deur gestoten.

Daarna hebben we boven alle kabels er in gedaan zoals we dat altijd doen. De computer wil nu wel aan, het beeldscherm, de muis en het toetsenbord reageren niet meer (de lampjes van de computer branden wel, maar het laserlampje van de muis gaat niet aan zoals dat hoort, er knipperen geen lampjes op het toetsenbord en het beeldscherm blijft op standby).

We hebben geprobeerd de kabels om te wisselen, maar alles helaas zonder resultaat. Weet iemand wat hier het probleem is? Alvast bedankt.

Die driver verwisselen is geen ramp dit valt op te lossen.
Dat stoten is dan wel niet goed voor de pc.
Probeer op te starten in veilige modus en zie wat die dan doet.
Start die daar in op dan kan je daar ook die driver veranderen door die te verwijderen en opnieuw te laten zoeken naar de juiste driver.
Start de pc niet op dan open deze en kijk of nog wel alle kabels goed vast zitten.

Ik dacht precies hetzelfde, we hebben de pc al los gehad en alle stroomkabeltjes etc. op het moederbord gecontroleerd: alles lijkt gewoon vast te zitten zoals het hoort (ook alle overige hardware, videokaart etc.).
En dat opstarten in veilige modus gaat zo moeilijk als het beeldscherm niet aan gaat ;) (blijft op standby staan).

Vertel eens wat de pc juist doet of het welk beeld je wel krijgt???

Ik druk de pc aan, de lampjes in de computerkast gaan branden, maar verder gebeurt er niks: de stroom gaat wel op het beeldscherm als ik hem aandruk, maar er komt geen beeld (het lampje blijft oranje ipv. groen = standby). Er komt ook geen stroom op de muis en het toetsenbord, alleen de lampjes in de computerkast branden en daar houdt het zo'n beetje mee op.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie (hardware --> systeem).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan