PC doet het niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morrissey

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Sinds enkele dagen start mijn 2e pc (in kamer zoon) niet meer. Het is een Packard Bell waarbij de monitor ook werkt via de PC. Het aan/uit knopje van de PC geeft geen enkel effect maar wel zie ik dat de monitor nog stroom heeft (voeding dus oké?). Weet iemand waar ik het beste kan zoeken naar de oorzaak zoals aan/uit knopje, moederbord en hoe ik dat dan moet doen? Bedankt voor het meedenken.
Heb enige tijd geleden uit de ingebouwde cd-writer een stekkertje getrokken omdat de pc op deze writer bleef hangen (was al langere tijd stuk). Misschien dat dat er nog mee te maken kan hebben. Heb aan de binnenkant stof weggehaald en een batterijtje vervangen maar helaas geen verbetering. :( :(

Groet, Marco

Aangezien de kast open staat:

Gaat er een kabel van de voeding naar de moederbord?

Zijn er geen kabels losgeschoten van de pinnetjes onderin het moederbord? ( die zorgen namelijk voor het lampjes en de aan/uit knop van de pc )

Stomme vraag maar zit de stekker nog wel in het stopcontact?
Joop

Stomme vraag maar zit de stekker nog wel in het stopcontact?
Joop

Denk het wel aangezien de monitor lampje wel brand... en de voeding van de monitor is aangesloten op de voeding van de pc...

DjEngin,
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar hij zegt zelf dat het aan/uit knopje geen enkel effect heeft en je zou toch verwachten dat bij uit de monitor ook uit moet zijn. Ik kwam er mede op, omdat er een stofzuiger gebruikt is en soms de pc wordt losgekoppeld om de stofzuiger aan te kunnen koppelen.
Joop

DjEngin,
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar hij zegt zelf dat het aan/uit knopje geen enkel effect heeft en je zou toch verwachten dat bij uit de monitor ook uit moet zijn. Ik kwam er mede op, omdat er een stofzuiger gebruikt is en soms de pc wordt losgekoppeld om de stofzuiger aan te kunnen koppelen.
Joop

Hoeft niet perse. Want als de voeding van de pc gewoon stroom krijgt blijft hij nog steeds stroom geven aan de monitor... ook al geeft hij geen stroom aan de moederbord...

Reactie op vragen DjEngin en JePeWe

DjEngin en JePeWe bedankt voor het meedenken. De stekker doe ik inderdaad weer erin als ik test op verbetering. Op de vragen van DjEngin: er gaat een 'groepje kabeltjes' van de voeding naar het moederbord en die zitten via een stekker in het moederbord (en zit goed vast). Ook de kabeltjes onderin die naar de aan/uit knop lopen zitten nog vast. Beiden heb ik er even uitgehaald, gecheckt en weer vastgezet in het moederbord. Ook aan de kant van de aan/uit knop zit het vast. De monitor wordt inderdaad gevoed als de stroomkabel van de computer in de contacten zit. Dit werkt nog wel.

Kortom, nog geen succes. :confused:

Nog iemand een idee?

Mijn probleem is nog niet opgelost. Heeft iemand nog een idee of wordt het een reparatieshop? :(

Alvast bedankt, Marco

Laatste poging

Laatste poging: heeft iemand nog een idee of de pc nog te redden is? Anders ga ik proberen de schijf op een andere pc aan de praat te krijgen en beschouw ik de rest als verloren. Alvast bedankt,

Marco :(:confused:

Ik wil nog wel een gok wagen.
Je zou een andere voeding kunnen proberen.
Dat er lichtjes branden, wil nog niet zeggen dat de voeding ook daadwerkelijjk okay is.
Er kan iets zijn met enkele voltage uitgangen waardoor de pc niet meer wil opstarten.

Ook zou je pinnetjes waar de aan/uit schakelaar aan zit eens kunnen kortsluiten met een kleine schroevendraaier.
Als er wel iets mis is met de schakelaar kun je op deze manier controleren of het daar niet aan ligt.
Het kortsluiten van de pinnetjes komt op hetzelfde neer als wat een aan/uit schakelaar doet,en is dus niet schadelijk.

Ga ik doen

Frisian, bedankt voor je reactie :). Later vandaag zal ik je suggesties uitproberen en het resultaat posten.

Groet, Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan