Pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
3 dgn geleden was ik een spelletje aan het spelen(war commando) toen mijn pc vastliep .het spel bevroor en met geen mogelijkheid gebeurde er nog iets.Ik besloot toen alles af te sluiten door de startknop ingedrukt te houden ,maar toen ik weer opstartte verschenen er allemaal verticale strepen op het beeld scherm.ik dacht dat misschien drivers beschadigd waren dus ging ik over op een systeem herstel maar toen die uitgevoerd was viel de pc uit.ik startte opnieuw maar de verticale strepen verschenen weer en een program startte op (iets met mini dump of zo )maar toen begon de pc weer op te starten en verscheen het veilige modus scherm. Oke dacht ik laat de pc het werk doen en ik startte normaal op maar telkens wanneer Windows Moest starten verscheen weer het veilige modus scherm.ik heb alle mogelijkheden van veilige modus geprobeerd maar het leek alsof de pc in een loop zit want als Windows moet starten dan verschijnt weer het veilige modus scherm.ten einde raad besloot ik om maar de hele c schijf te formatteren en windows opnieuw te installeren,maar wanneer de installatie voltooid moet worden en de pc opnieuw moet worden opgestart verschijnt prompt weer de veilige modus scherm .ik heb alle hardware afgekoppeld en geprobeerd zo te starten maar weer de veilige modus scherm. Windows7 wat kan ik nog doen

ik ben ten einde raad want de schijf had ik gepartitioneerd op de C partitie was er niet veel maar op de andere partities des te meer.ik heb ook geprobeerd een andere HD in te doen om te kijken als hij zou op starten maar ook met een ander HD stopt hij bij de veilige modus scherm.

En kan je dan wat in die veilige modus?
Ik gok namelijk op je grafische kaart.

Wat is het voor een pc eigenlijk? Is het een laptop, een desktop met grafische onboard of een aparte grafische kaart....

meer info zou dus welkom zijn.

Heeft deze desktop een losse videokaart of een onboard?
Open de behuizing eens en haal indien losse videokaart deze er eens uit en maak zo aanwezig fannetje eens schoon.
Plaats deze terug en probeer nog eens.

sorry voor de late reactie de pc is een HP desktop m7000 met een aparte videokaart.(geen on-board video aansluiting)
de videokaart is een Asus vd1261-A3012KA4l

verder zit hij echt in een loop als Windows start verdwijnt de logo en dan krijg ik een bericht te zien Signaal buiten bereik inst wijzigen in 1680x1050 60hz.
maar ik weet nu niet hoe dat te doen als ik niet binnen kan.
ik heb de video kaart al eruit gehaald en schoon gemaakt zoals eerder voorgesteld ,verder heb ik alle geheugen kaarten verwijderd en de pc met telkens 1 opgestart maar tot nu toe geen resultaat

is er dan niemand die mij hiermee kan helpen? ik wordt gek van dit probleem iemand vertelde mij iets van mini xp van een of andere boot disk op het werk maar ik heb windows xp. pls Hlp

Daar bedoelen ze waarschijnlijk de Hirensboot-cd mee. Die kan je hier downloaden: http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.2.zip

Na unzip van de download staat er o.a. een txt-bestand met beschrijving hoe hier een bootable CD van te maken.
Als dat gelukt is, dan de pc starten met deze hirensboot-cd en dan kiezen voor mini-XP
Dan start de pc met een XP-uitgave geheel los van wat er op de HD staat.
Start dan wel alles goed op, dan is er niets mis met de hardware en moet het dus de software zin die de problemen veroorzaakt.

Geeft deze hirens boot cd dezelfde problemen, dan is het de hardware waar iets mis zit

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de bootdisk gemaakt en de pc opgestart hij start gewoon dus doe ik nu een disk check ,is er iets dat ik verder zou moeten controleren?

Deze laatste zin begreep ik niet helemaal: "de schijf had ik gepartitioneerd op de C partitie was er niet veel maar op de andere partities des te meer.ik heb ook geprobeerd een andere HD in te doen om te kijken als hij zou op starten maar ook met een ander HD stopt hij bij de veilige modus scherm"

Wat betekent dit precies wat u hier schrijft?

Laatst bewerkt:
mijn hd is op gedeeld in 3 partities C--D--E en verder heb ik een verwijderbare HD in op de C partitie heb ik niet veel opgeslagen maar op de D en de E heb ik heel veel belangrijke dingen .
Toen in het begin de pc niet wilde opstarten heb ik uit een andere pc een HD gehaald met daarop een besturing systeem (XP-PRO) maar ook met die hd wil het niet starten .Numet de boot disk start hij wel en kan ik de verschillende partities in zien.maar wat ik precies moet doen om dit probleem aan te pakken weet ik niet de hirens boot cd zit vol proggjes.

het is niet gek dat een pc niet wil starten van een andere harde schijf met een andere versie van windows afkomstig uit een andere pc (waarschijnlijk met ander moederbord en chipset en drivers voor die delen).
wat ik voorstel in dit geval (windows xp is toch al zo'n beetje dood).

download parted magic (zoek op parted magic free en download de laatste gratis versie)
pak de externe hdd
sluit deze aan
boot van de parted magic cd
mount beide harddisks
kopieer alle belangrijke data van de systeemschijf en de partities daarop naar de usb schijf.
dismount beide schijven en ontkoppel de usb schijf
secure erase de systeemschijf (LETOP alle data die niet gebackupt staat gaat verloren)
sluit de boel af en installeer windows 7, 8, 9.1 of linux (eigen keuze uiteraard)

Goed, de een eenvoudigste oplossing is om windows opnieuw te installeren.
Start de PC met de windows installatie cd/dvd, bij voorkeur windows 7 als u die heeft.

In het begin van de windows setup procedure wordt er gevraagd op welke partitie windows geinstalleerd moet worden. Dat zou dan de C-partitie moeten worden. Maar druk niet gelijk op enter, want dan start de installatie gelijk.
Want in datzelfde deel van de installatie procedure is er de mogelijkheid om de C-partitie te formateren (leeg te maken). Doe dat eerst en daarna pas gaan installeren.

Nadat windows geinstalleerd is dan eerst alle drivers van het moederbord(chipset, die als eerste) en alle andere zaken installeren en daarna pas windows alle updates.
Als dat allemaal gedaan is zou de pc het weer gewoon moeten doen en zijn de andere partities zichtbaar waar alle waardevolle bestanden nog steeds staan.

Succes.

Heb je wel een legale installatie cd/dvd van Windows?

Ik denk dat het beste is wat je kunt doen is, toch de hele HD te formatteren met eenlive cd van GParted.
Dan kan je daarna ook de schijf indelen zoals jij het wilt.

Maar is het hardware probleem, dan zal dit de boel niet verhelpen.

Laatst bewerkt:
Als je data zo belangrijk is zou ik die eerst veilig stellen voor ik al te rigoreuze (heel je disk formateren) andere stappen nam. Heb je geen kennis met een pc waar je jouw hd even in kunt stoppen om de data te kopieren? Dan wel even opletten of je jumpers moet verzetten ivm master slave gedrag want als je hem in een andere pc er bij hangt, moet hij waarschijnlijk wel op "slave" staan.

Laatst bewerkt:
Kies in de veilige modus voor de VGA modus d.m.v. de pijltjestoetsen en enter. Probleem is waarschijnlijk je grafische kaart (afgestorven), update de stuurprogramma's van je graka als dat nog mogelijk is (veilige modus met netwerkmogelijkheden) of koop een nieuwe betere grafische kaart.

Laatst bewerkt:
ik heb de hirens boot disk gemaakt en daarmee de pc opgestart geen enkel probleem ,heb een mem test gedaan ,en geen problemen gevonden,daarna geprobeerd de pc weer normaal op te starten maar het probleem keerde promt terug.wat ik verder met de boot disk moet doen weet ik niet want die heeft eindeloos veel items.toen heb ik maar m,n windows installatie cd in gedaan de c partitie geformatteerd ,en begon met een weder installatie en als of de duvel ermee speelt krijg ik een fout melding dat de schijf niet gelezen kan worden.Ik heb toen de HD er uit gehaald en in een andere pc geplaatst om te proberen daar de installatie te doen en dat is gelukt.ik heb de Hd weer in m,n pc gedaan,de pc op gestart en krijg nu de melding dat de opstart gecontroleerd moet worden dat ben ik nu aan het doen trouwens ik heb nu alle andere kaarten,en cd roms ontkoppeld alleen de geheugen kaarten en de video kaart zijn nog er in

Je kan niet een HD die geinstalleerd is in een andere pc zomaar weer in je eigen pc zetten. Dat wust je omdat je dit ook al had geprobeerd. Zie je eigen bericht 28 aug. Toen deed je ook een andere hd in je oc met een Win installatie en toen startte deze ook nuet op.
Dat kan alleen met Linux en niet met Windows.
Je krijgt daar fouten mee omdat de hardware anders is en daar kan Windows niet tegen.
Her lost je probleem niet op ben ik bang.

Laatst bewerkt:
zoals femke al zei, dat gaat niet werken.

Windows installeert bij zijn eigen installatie een aantal stuurprogramma's die gebaseerd zijn op het systeem waarop je de installatie doet.
aangezien het een ander systeem is als het systeem waar je de HDD weer ingestopt hebt mist hij de stuurprogramma's van dat systeem simpelweg omdat ze niet geïnstalleerd zijn.
dat is niet makkelijk tot niet te repareren. installeer windows alleen op de HDD als deze in de doelcomputer zit.
wat voor errors geeft windows installatie bij het installeren?

idd je hebt gelijk want het vraagt nu om herstel van de opstart instellinegen ,maar aangezien de videokaart het enige is dat ik nog niet heb kunnen verwijderen omdat ik anders geen beeld heb zit er niks anders op dan een nieuwe te kopen

wat doet u vooral met uw pc?

en kunt u een foto bijsluiten van de aansluiting op uw moederbord waar de videokaart op dit moment inzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan