pc doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

soldaatthijs

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
hallo ik en me broer hadden een computer besteld en dachten die zetten we wel even in elkaar.
het ging aardig goed sommige dingen hadden we wat moeite mee.
Maar daar was het moment we proberen de computer aan te zetten maar hij deed het niet.(alleen de vin ging 2/10 slag draaien.)
daarna ging ik nog wat proberen en lukte het ons om de computer aan te krijgen.
al snel merkte we dat hij uitviel.
we wouden Windows installeren.maar we hadden geen idee hoe.
dus we zette hem aan en er stond shift+10 voor configuratie menu. dus dat deden we en kregen ook een menu te zien. ik zat te kijken wat je kon doen en opeens liep alles vast kon niks meer doen. dus restarte ik hem en na die opstarte d8 ik dat hij de Windows begon te lezen want de cd drive begon harder te werken. maar het bleef zwart beeld voor een tijdje (5 min). dus ik zette hem uit en wou hem aan zette maar er gebeurde niks. en nu nog steeds niks. alleen als ik de voeding uit en dan weer aan heb gezet en hem dan weer probeer aan te zetten dan draait de processor vin en de ventilator(weet niet hoe het heet) 2/10 slag.

nu hoop ik dat jullie kunnen vertellen wat er misschien aan de hand is en jullie raad.(bijv zal ik hem naar een reparateur brengen)

ik zet ook maar de onderdelen erbij die ik had gekocht(misschien een vaak voorkomend probleem)

Bestelde producten bij azerty:

Product : Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
stukprijs : 32,69 euro

Product : MSI K9AGM3-F,Retail
stukprijs : 38,46 euro

Product : Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 320GB
stukprijs : 42,13 euro

Product : AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed
stukprijs : 85,50 euro

Product : Huntkey LW-6550SG,550Watt, Retail
stukprijs : 41,80 euro

Producten bij Alternate

Product : 8800GT "Alpha Dog Edition" (NVIDIA GeForce 8800 GT) JBXXL5

Totaalprijs : EUR 99,-

Product : TA-885 (4 x) TQXV86

Totaalprijs : EUR 24,-

Product : AD-7173S (18 / 8 / 8 speed) CEBN07

Totaalprijs : EUR 17,50

Eerlijk en gemeend advies? Héél snel naar een deskundige pc bouwer brengen!

Hallo

Sluit mij aan bij voorgaand antwoord ....

"het ging aardig goed sommige dingen hadden we wat moeite mee." ..???

"we wouden Windows installeren.maar we hadden geen idee hoe." ...???

Peter

advies van pasja is natuurlijk het simpelste. Maar ik gok dat de meeste reparateurs niet staan te springen om zomaar te helpen: gaat je dus wel wat geld kosten (en meer dan als je direct voor laten bouwen had gekozen).

Maar mocht je iemand kennen die wel ervaring heeft: vraag of die er even naar wil kijken. Vermoedelijk lost ie t zo voor je op.

Maar goed. T standaard riedeltje:

1. heb je de afstandbusjes gebruikt bij het plaatsen van je moederbord?
2. heb je de processorkoeler goed geplaatst en aangesloten? (incl pasta)

Dit zijn belangrijke punten. Het andere is (zover ik niets ben vergeten) minder erg.
Aangezien de pc wel opstart moet je dat wel gedaan hebben.

Controleer of de processorkoeler nergens door geblokkeerd wordt. Probeer het voorzichtig een stukje te draaien.
Controleer nog een keer je voedingsstekker: met name de 2 op je moederbord (de grote en de kleine p4-stekker). Zitten ze goed vast?

Probeer hierna weer eens op te starten. Hopelijk gaat je processorfan nu wel draaien.
Anders gelijk weer uit! Blijft ie draaien dan gelijk naar de bios. Daar de temperatuurinstelling zoeken en kijken wat er de eerste minuten met de temperatuur gebeurd.
Mag namelijk niet snel stijgen.

(en natuurlijk heb ik net als voorgangers mijn twijfels of jullie wel voldoende kennis hadden voor jullie begonnen: maar zelfs zonder veel kennis moet het kunnen lukken zolang je maar heel goed leest)

Laatst bewerkt:
Mocht bovenstaande niet werken, dan kun je eens proberen het met 1 reepje geheugen te proberen. Test ze allebei eens 1 voor 1.

Maakt de pc nog een vreemd geluid bij het opstarten?

ik probeer het nog een keer uit te leggen.

Ik wil de computer aan zetten dus druk ik op de aan knop.
maar het enigste wat er dan gebeurd is dat de procceskoeler en de 80mm casefan iets van 1/10 a 2/10 rondje draaien.

Maar het vreemde was dat na er een paar keer ingekeken te hebben.
en nog aan de speaker te hebben gezeten(de speaker die dat piep geluid uit je pc maakt).
lukte het om hem aan te zetten dus ik doe wat en hij slaat volgens uit.
heb hem daarna aangezet en ging naar een soort configuratie scherm waar je mee komt als je shift+f10 indrukt.
daar zit ik even te kijken maar op een geven moment rageerde me toetsenboer niet meer dus hij was vast gelopen.
daarna zette ik hem aan en deed ik windows cd erin waarna ook de cd/dvd speler begon te werken.
maar ik kwam op een zwart scherm en het bleef 5 minuten zo en heb hem toen uitgezet.
Daarna is hij nooit meer aangegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan