Pc doet moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saliih

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Hey,

Ik heb de processor E1400 2.00 GHz, maar ik wou hem toch overklokken omdat ik zo graag dingen wil leren. Je mag 3 keer raden wat er gebeurde, juist ja het ging mis.

Ik deed de pc uit en ging naar de processor kijken omdat in het bios menu 76 graden stond op de CPU Temp. Ik keek naar de koeler en die zat best wel wat met stof en hij zat ook los.

Ik haalde hem eruit en maakte hem schoon maar ik kreeg hem niet terug erin dus liet ik hem weer wat losjes. Toen ik de pc weer aan deed viel hij na 5 seconden zonder beeld weer uit.

Dus ging ik de Bios resetten, maar dat werkte ook niet. De tijd was alweer 5 uur in de ochtend dus ging ik maar slapen. De volgende ochtend haalde ik mijn processor en de cooler eruit en ik startte de pc op. Hij bleef een lange tijd aan staan zonder beeld, dus ik dacht dat het aan de processor lag. Toen ik de pc met de aan / uit knop uit wou doen lukte dat niet, ik weet niet waarom maar ik moest het dus met de aan / uit knop van de voeding doen. Toen ik dat deed en later de pc nog eens aan wou zetten gaf het een kick en startte de pc niet op. De lichtje van de moederbord staat wel aan.

Mijn specs zijn:
Moederbord: P5W Deluxe
Processor: E1400 2 GHz

Nu zijn mijn vragen aan jullie.
Wat doe ik in hemelsnaam fout ?

Wat kan ik nog checken dat ik zeker weet dat mijn moederbord niet defect is ?

Kan het ook aan mijn Ram geheugen liggen ?

Je hebt alles fout gedaan wat je maar fout kon doen....

1. Pas gaan overclocken als je weet wat de risico's zijn en weet hoe je het moet doen

2. Je mag best de cpu-koeler van je processor eraf halen, maar je moet voor je de pc opstart wel weer de cpu-koeler goed plaatsen. En dat betekent dus met nieuwe koelpasta.

3. Een computer kan je meestal niet opstarten zonder processor. In sommige gevallen zal je in de bios kunnen komen.

Dus wat je nu moet doen is je processor opnieuw plaatsen. Eens goed gaan kijken (of op internet gaan zoeken) hoe je de koeler moet plaatsen. Als je dat eenmaal goed door hebt zal je eerst nieuwe koelpasta op je processor moeten doen (eerst goed schoonmaken en daarna zeker niet teveel erop doen) voor je de koeler definitief plaatst.

Doe ook nog even een bios-reset, door middel van het eruit halen van het biosbatterijtje voor een paar minuten (met voeding uit)

En dan hopen dat je computer op wil starten....

Had ik al gezegd dat je alleen aan de hardware mag zitten als je voeding niet aangesloten is?

Ik zal gaan kijken naar wat jij allemaal hebt getypt, bedankt daarvoor.

en jezelf ontladen voor je gaat werken.
Zeker als je veel vloerbedekking hebt in je huis.

(dit kan je doen door bijv een ongeverfde CV-buis aan te raken.

Ik heb een antistatisch polsbandje, dat werkt hoop ik hetzelfde.
Maar ik heb nu de processor terug geplaatst en de koeler ook en nu opeens zit de koeler steviger, dus dat is goed.

Het probleem is nu, de voeding wilt niet starten. Hij geeft stroom, maar hij start niet op.
Ik zie dat hij stroom geeft aan het groene lampje op het moederbord.

Kan er kortsluiting zijn ontstaan, omdat ik de voeding van het aan/uit knop uit deed ?

in principe niet.
Maar heb je nu koelpasta gebruikt bij je cpu?

Zit er geen kabel los. Immers als je met een processorkoeler bezig ben, dan wil er wel eens eentje los raken.

De koelpasta moet ik wss halen, maar het gaat er mij nu om dat mijn pc niet start.

Ik zal de videokaart etc eruit halen en kijken of die dan werkt.. als die niet werkt heb ik nog een voeding staan en zal ik kijken of het met die wel werkt.

edit

ik heb alles eruit gehaald en heb alleen de mobo en de voeding erin gelaten. Het lichtje van de mobo brandde, en ik deed alleen de 24 pin stekker erin en de pc startte. Ik kwam erachter dat het mobo niet werkte en ik zag dat ik de kleine 4 pins stekker was vergeten. toen ik die erin deed en op de power knop drukte startte hij weer niet op.

Het ligt dus aan het Mobo denk ik dan. Kan iemand dat bevestigen zodat ik hem op kan sturen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan