PC doet niets meer alleen piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Beste mensen,
Vanmiddag bij familie op bezoek geweest en zij hebben hetvolgende probleem,

Van de één op de andere dag doet hun PC het niet meer.
Als je hem aanzet hoor je alleen maar één hele lange (25sec) pieptoon.
Dan is het even stil en gaat hij weer piepen.

Na wat topics te hebben bekeken ben ik bang dat het moederbord rijp is voor de afvalbak, maar ik ben een weinigweter vandaar hier mijn vraag of er iemand is die hier meer vanaf weet.

Het betreft een P4 met XPhome.
Heeft altijd feilloos gewerkt.

Bvd.
Arie2507

Die pieptoon komt vanuit het Bios en heeft een
betekenis.

LANG (1 lange pieptoon): Geheugen probleem.
Dit betekent vaak de de geheugenmodule niet goed in het slot zit, of dat het slot vuil is, of dat er een geheugenchip defect is op de geheugenmodule.

Geplaatst door karine

LANG (1 lange pieptoon): Geheugen probleem.
Dit betekent vaak de de geheugenmodule niet goed in het slot zit, of dat het slot vuil is, of dat er een geheugenchip defect is op de geheugenmodule.

Is niet altijd het geval. Ken je het merk van de bios. Elk merk van bios heeft een andere beepcode.

Bios

Ik kan zo 1,2,3 niet avhter het merk komen, maar zal daar morgen naar kijken.
Ondertussen zal ik kijken of er iets met de geheugens is.

Alvast bedankt ik reageer zodra ik dit weet.

Arie2507
:thumb:

idee?

Tracht eens met een systeemdiskette (niet opstartdiskette) de pc te starten en hiermee alle (!)stuurprogramma's te omzeilen; als de melding komt dat de schijf niet te benaderen is heb je misschien iets aan het volgende:
Als je bios wel opstart maar niet verder gaat is het ook niet onmogelijk dat je HD de geest heeft gegeven..... bij mijn pc's regelmatig gebeurd... bij veel gebruik kan de oppervlakte langzaamaan slijten. Dit wordt meestal voorafgegaan door meldingen dat er FAT's of clusters niet gevonden kunnen worden. Vgl een diskette, die gaat ook niet eindeloos mee, als je er eens een paar formatteert zul je zien dat er eentje (..) bijzit die niet de vereiste 1.44mb meer heeft. Zo ook met een HD.
Als er toevallig met een update van de bios gestoeid is heb je misschien nog veel grotere problemen....
btw: niet iedereen is in het bezit van zo'n diskette, als je deze wil hebben mail dan naar: wivo@chello.nl dan mail ik hem terug. Realiseer dat ook dit niet risicoloos is, je kunt bv. partities verwijderen of niet-toegankelijk maken!
gr. Willem.

:rolleyes:

Re: idee?

Geplaatst door wivo
Tracht eens met een systeemdiskette (niet opstartdiskette) de pc te starten en hiermee alle (!)stuurprogramma's te omzeilen; als de melding komt dat de schijf niet te benaderen is heb je misschien iets aan het volgende:
Als je bios wel opstart maar niet verder gaat is het ook niet onmogelijk dat je HD de geest heeft gegeven..... bij mijn pc's regelmatig gebeurd... bij veel gebruik kan de oppervlakte langzaamaan slijten. Dit wordt meestal voorafgegaan door meldingen dat er FAT's of clusters niet gevonden kunnen worden. Vgl een diskette, die gaat ook niet eindeloos mee, als je er eens een paar formatteert zul je zien dat er eentje (..) bijzit die niet de vereiste 1.44mb meer heeft. Zo ook met een HD.
Als er toevallig met een update van de bios gestoeid is heb je misschien nog veel grotere problemen....
btw: niet iedereen is in het bezit van zo'n diskette, als je deze wil hebben mail dan naar: wivo@chello.nl dan mail ik hem terug. Realiseer dat ook dit niet risicoloos is, je kunt bv. partities verwijderen of niet-toegankelijk maken!
gr. Willem.

:rolleyes:

Zie vraag van de topicstarter. Dus bij het opstarten geeft de bios een beep. Heeft dus niets te maken met HD ed..
Wat er mis kan zijn is : Geheugen, mobo, grafische kaart.
Nog nooit geweten, dat bij een defecte HD alles gaat beepen.

>> Als je bios wel opstart maar niet verder gaat is het ook niet onmogelijk dat je HD de geest heeft gegeven..... <<

ik schrijf niet dat alles gaat beepen als de HD kapot is, maar als de pc niet verder gaat als de bios WEL opstart....

Maar je hebt wel gelijk dat als de bios NIET doorstart , ook niet met een systeemdiskette, dan zal er ws. hardwarematig iets mis zitten. Bij mij wel eens een verbrandde cpu geweest...
gr. Willem:eek:

Bestudeer even de vraag van topicstarter.
Dus maw. -> start de PC -> van dit ogenblik , gaat de bios checken of alles ok is. Dan krijgt hij de beeps. Dus de PC start niet door.

MAW, wij moeten het typenr. en fabrikant van de bios weten, om zo een degelijke diagnose te kunnen stellen.

suc6 dan maar

ik dacht misschien te kunnen helpen, bij mij zijn meestal alle tips welkom...
topicstar: suc6 met vinden van probleem.
gr. Willem:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan