pc doet niets meer na resetten moederbord!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkie789

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
hallo,

ik heb mijn moederbord gereset via de jumper die om mijn moederbord zit... maar nu doet de pc helemaal niets meer!
de fans draaien wel maar krijg gewoon helemaal geen beeld!
hoe kan ik dit oplossen??
het gaat om het moederbord: MSI k9a2 cf
graag zo snel mogenlijk anwoord!
alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden/oplossingen!!

mvg rik mijnheer

hallo,

ik heb mijn moederbord gereset via de jumper die om mijn moederbord zit... maar nu doet de pc helemaal niets meer!
de fans draaien wel maar krijg gewoon helemaal geen beeld!
hoe kan ik dit oplossen??
het gaat om het moederbord: MSI k9a2 cf
graag zo snel mogenlijk anwoord!
alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden/oplossingen!!

mvg rik mijnheer

Waarom heb je je moederbord gereset?

omdat mijn pc niet meer opstarte! gaf error: BAD POOL CALLER
heb toen in de bios gereset maar dit hielp niet dus maar via de jumper! heel stom dus!!

De 'BAD POOL CALLER'-fout wordt ook wel geassocieerd met (1) de driver van de videokaart, met (2) een kapot lettertype dat – via de printerdriver – naar de printer wordt gestuurd, met (3) de driver van de geluidskaart, met (4) een voeding die nét iets te licht is voor het moederbord en met (5) sommige USB-poorten in combinatie met – alweer – drivers voor USB-apparatren.

ik heb hier al heel veel voor geprobeerd! maar kwam er echt niet uit! het zou alleen nog de voeding kunnen wezen:250w beetje weinig dus! maarja moet nu eerst het moederbord weer goed zien te krijgen voor ik daar mee verder kan! heb jij mischien een oplossing voor mij?
alvast bedankt!

maar ik denk niet dat de voeding kapot is! want mijn fans draaien wel!
beetje vreemd... kan het niet liggen aan de jumper?

Hoi !

Eerst voeding checken/vervangen.

Daarna: Eerst geheugen testen, HDD testen.

Daarna: alle drivers nalopen en evt. door de nieuwste vervangen.

Greetz,

Harry.

Ik zou als ik jou was maar eens opnieuw beginnen met die jumper-routine.
Normaal gesproken is het zo dat je de volledige spanning van de computer afhaalt, dan de jumper omzet, die dan in die stand ong. 10 seconden of zo laat staan, dan de jumper weer terugzet, en dan weer de voeding aansluit.

Lees het nog eens goed na. Misschien heb je de jumper wel in de reset-stand laten staan ipv. terug te zetten naar de 'normale' stand voordat je de voeding weer aansloot.

Tijs.

Harry Snor
Giga Honourable Senior Member
Verenigingslid

Hoi !

Eerst voeding checken/vervangen.

Daarna: Eerst geheugen testen, HDD testen.

Daarna: alle drivers nalopen en evt. door de nieuwste vervangen.

Greetz,

Harry.

ik ga de voeding even vervangen! de HDD is gestest en nog goed! en drivers kan ik niet vervangen want ik kom niet eens in windows!

dnties
Giga Honourable Senior Member

Afstand tot server: ±154.78 km Ik zou als ik jou was maar eens opnieuw beginnen met die jumper-routine.
Normaal gesproken is het zo dat je de volledige spanning van de computer afhaalt, dan de jumper omzet, die dan in die stand ong. 10 seconden of zo laat staan, dan de jumper weer terugzet, en dan weer de voeding aansluit.

Lees het nog eens goed na. Misschien heb je de jumper wel in de reset-stand laten staan ipv. terug te zetten naar de 'normale' stand voordat je de voeding weer aansloot.

ga ik proberen! hoop maar dat het lukt! ik had de volledige spanning ook van de pc af! ik laat jullie horen wat het word!

bedankt voor jullie moeite!

heb alles gechekt!
maar helaas geen resultaat:confused:
heb het volgende geprobeert:
andere voeding
andere harde schijf
ander geheugen
andere videokaart

wat kan het probleem nog zijn?
ik denk zelf dat het met het jumpertje te maken heeft! hoe los ik dit op?

mvg rik

Ik heb geen ideeën meer. Ik vrees dat de bios-chip nu kapot is, en evt. vervangen kan worden, maar dan kun je (gegeven de moeite + kosten) hoogstwaarschijnlijk net zo goed een nieuw moederbord kopen. Natuurlijk kan ook het moederbord kapot zijn, en dan moet je ook een nieuwe kopen.

Misschien heeft Harry Snor of iemand anders nog een paar tips voor je.

Tijs.

oke! toch bedankt voor de moeite die je voor mij hebt gedaan!
het is jammer maarja!

Hoeft niet meer .
Heb hem gevonden.
Zonde van het bord.
Wat als je de spanning eraf haalt ,en het batterijtje eruit haalt?
Na 5 min terug,en spanning er weer op?

Laatst bewerkt:
@warander: De procedure met het omzetten van de jumper voor het terugzetten van fabriekswaarden in de BIOS-instellingen is al voorbij gekomen én uitgevoerd. Waarom denk je dat het tijdelijk verwijderen van de BIOS batterij de topic-starter gaat kunnen helpen?

Tijs.

Hoi !

Kan je event. aan 'n nieuwe bios-chip helpen voor25 euri's !

Moet je eerst wel controleren of je geen bolle elco's en dat soort ellende hebt, zo ja: beter 'n nieuw mobo aanschaffen.

Greetz,

Harry.

Nieuw bord kost bij Informatique 41 euro incl btw .ex verzend.
Is hij met nieuw beter uit,lijkt mij.

Hoi !

Uieraard helemaal mee eens !

Voor de duurde mobo's ligt dat wat anders; temeer daar een ander mobo vaak problemen oplevert bij de validatie van bijv. XP; je hangt gauw weer half uur aan de telefoon.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan