PC doet niets meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simba Baloe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Beste lezer,

Mijn PC (een Sky) doet sinds dinsdag helemaal niets meer.
Als ik hem opstart komt er alleen op het beeldscherm de melding no video input.
Als ik het startknopje een tijdje ingedrukt houdt en hem daarna nog een keer indruk knippert het lampje één keer.
Omdat de computer voor het probleem bromde hebben we inmiddels de voeding vernieuwd maar zonder succes.
Het startknopje hebben we laten controleren maar was in orde.
Wie weet de oplossing? Alvast bedankt.
Simba Baloe

No video input, lijkt me op een videokaart die niet naar behoren werkt.

Probeer een keertje de computer stofvrij te maken ; vooral de videokaart.
Dit zal moeilijk gaan als het een laptop is.

Dus wat er ook kan zijn is dat de nieuwe voeding niet goed reageert met de videokaart en dat er dus een foutmelding ontstaat.

WELKOM OP HELPMIJ

is dit probleem gekomen nadat je de nieuwe voeding gezet had?

ook eventuele voedingskabel op je videokaart aangesloten?(indien van toepassing)

Sluit de monitor met de videokabel eens rechtstreeks aan op de video-uitgang van het moederbord. Je gaat dan de "on-board" video gebruiken. Heb je dan wel beeld, dan ligt het aan je videokaart.

De melding van "no-video-input" is een melding van de monitor zelf, die je ook krijgt wanneer je de monitor afkoppelt van de PC (en aanzet).

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

is dit probleem gekomen nadat je de nieuwe voeding gezet had?
Nee omdat de computer niet startte, dachten we dat het aan de voeding lag. Omdat hij de week ervoor begon te brommen.

ook eventuele voedingskabel op je videokaart aangesloten?(indien van toepassing)
Hebben we gedaan.

Laatst bewerkt:
PC doet niets meer

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties.:thumb: Maar het is ons nog niet gelukt.
We hebben geprobeerd de videokabel rechtstreeks op de video-uitgang van het moederbord te plaatsen, maar we kunnen geen rechtstreekse uitgang vinden.
We hebben inmiddels foto gestuurd naar dickenannemiek, maar zij konden het ook niet vinden. De videokaart zit er pas sinds eind december in.
Zijn er nog meer opties????

Een andere videokaart zoeken en kijken of er iets anders optreed.

PC doet het weer!!!

Beste mensen,

Onze PC doet het weer. Bedankt allemaal.:thumb:
Met hulp hebben wij een videokaart uit een andere computer in onze computer gezet en voila hij deed het weer. We hebben ook nog geprobeerd om onze videokaart in de andere computer te plaatsen en dat gaf hetzelfde effect. Helemaal geen reactie, geen geluidje, geen lichtje. Niets. Het lijkt zo heel simpel, maar wij stonden voor een raadsel. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan