PC doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kariin

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo

Ik wou graag mijn oude pc weer aansluiten, hij heeft een tijdje zonder werkgeheugen ongebruikt onder rmijn bureau gestaan. Ik had het werkgeheugen er uit gehaald om te kijken of die het zelfde was als de werkgeheugen in de pc van mijn ouders. ik zag dat hij anders was en heb er niets mee gedaan. Ik Wou vandaag mijn pc weer aansluiten voor mijn neefje en nichtje.

Nu doet hij totaal niets meer, als ik hem opstart maakt hij een paar harde en langere piepjes dn normaal en dat was het. het beeld blijft zwart en kan niet in de bios komen.

Weet iemand wat dit kan zijn??

gr karin

oja ik heb hem ook op een andere monitor aangesloten en dat doet hij ook niet,

de koelers enzo draaien wel etc

.... en je hebt het werkgeheugen natuurlijk weer teruggeplaatst?

ja, ik heb ook een x geprobeerd om ze van plaatst te wisselen ik dacht miss maakt dat wat uit maar helaas

Ik hb ze er nog ff keer opnieuw ingezet, de pc piept nu niet meer zo raar maar het beeld doet nog niet s:S

Laatst bewerkt:
kijk in de user guide. daar staat meestal wel in wat de piepjes betekenen. Op deze manier kan je er achter komen wat er aan de hand is. Is idd alle hardware aangesloten? Geen losse kabels? het lijkt namelijk om een hardware fout te gaan.

de pc opzich gaat wel aan? dus dat de voeding draait en je hardeschijven gaan ratelen en de fans voor de koeling gaan draaien en de lampjes aan de voorkant van je pc gaan branden/ knipperen?

de pc opzich gaat wel aan? dus dat de voeding draait en je hardeschijven gaan ratelen en de fans voor de koeling gaan draaien en de lampjes aan de voorkant van je pc gaan branden/ knipperen?

Ja alles doet het verder:confused:

ik heb helaas geen guide:S

Zoek dan op internet het model op, meestal kun je wel een PDF'je downloaden met wat instructies.

Heb je de geheugens goed geplaatst?
Kijk op blad 38 uit jouw lijst ,hardware setup.
1 kort = post ,okee.
1 lange beep in loop = geen dram.
1 lang -3 kort .videokaart defect.
High frequent achter elkaar Cpu over verhit.

Laatst bewerkt:
dus dan zal ik waarschijnlijk nieuwe video kaart moeten halen??
Hoe kan het dan dat hij het zomaar niet meer doet???

Test hem eerst in een andere pc.

waarom gaan nou toch alle dingen stuk?
Mijn Moederbord.
Jouw videokaart?
Menselijk of mechanische fout.

Bij mij dus menselijke fout. met een schroevendraaiertje tegen MOBO stoten,gelijk uit.

Laatst bewerkt:
dus dan zal ik waarschijnlijk nieuwe video kaart moeten halen??
Hoe kan het dan dat hij het zomaar niet meer doet???

Hoi,

Is het een op het moederbord ingebouwde grafische kaart, of een losse?
Als het een losse is, haal deze er dan eens uit, en plaats hem opnieuw.
Soms is één van de contacten niet helemaal in orde wanneer je iets anders hebt verwijderd of verplaatst. Afhankelijk van 'hoe' het moederbord is geplaatst, zit daar soms wat frictie in en door het verwideren of verplaatsen van een onderdeel maakt één van de andere onderdelen geen goed contact meer.
Ook kan je alle stroom en externe componenten van de computer loshalen, de pc openmaken en de platte knoop-batterij een keer verwijderen en weer terugplaatsen.
Hierna sluit je alleen de onderdelen aan die écht nodig zijn: monitor, toetsenbord en muis en kijkt of hij dan weer wél werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan