PC doet niets na inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Hallo,

Ik heb mijn pc aangesloten op een voedingsblok met overspanningsbeveiliging. Dit heeft altijd goed gewerkt. Wat nu het geval is: als ik de schakelaar op het voedingsblok over zet (dus "aan"), gaat op mijn pc het lampje branden dat de pc aan is, terwijl dat nog niet zo is. Als ik de powerbutton indruk gebeurt er helemaal niets. De leds op 2 aangesloten usb-hubs gaan branden (zowel power als activiteit van de usb-poorten).
Pas als ik de usb-stekkers van mijn 2 usb-hubs verwijder uit de pc kan ik de pc aanzetten! :(

Ik heb op de ene usb-hub aangesloten:
1 printer
1 scanner
1 wireless mouse
1 usb adsl modem.
Al deze apparaten (behalve de muis) hebben een afzonderlijke voeding, zijn dus allen aangesloten op het lichtnet. Ook de usb-hubs heb ik aangesloten op het lichtnet, dit op advies van de verkoper.

Op de 2e usb-hub heb ik momenteel alleen een "cradle" voor mijn usb-stick aangesloten. Af en toe sluit ik hier mijn digicam nog op aan, maar dat heb ik de afgelopen weken niet meer gedaan.

Ik vraag me af of de voeding van mijn pc te zwak is om eea te trekken, of dat er een ander probleem is.
Ter extra info: het betreft 2 usb-poorten van het type 1.1, dus nog oude versie. De PC is ook niet al te jong meer, namelijk 4 jaar (gelukkig nog zonder al te veel grote technische problemen)..

Wie kan me uit de brand helpen?

Ik heb hetzelfde probleem gehad en daar zat geen beveiliging tussen. Uiteindelijk heb ik een andere computer gekocht. Ik heb hem nog steeds dus ik ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.

Weest gegroet,

Guus

heb je de pc al zo "kaal" mogelijk gemaakt
dus alle randapperatuur er af gehaald.
probeer ook een andere voedingsblok te plaatsen zonder een overspanningsbeveiliging
wat doet ie dan
doet ie dan nog hetzelfde, dan zal je pc wel stuk zijn.

Ik ga dit proberen, laat het resultaat zsm weten.

Maar ik vraag me af: probeert de PC/voeding stroom via de usb-hubs te krijgen? Deze zijn dan dus te zwak waardoor de pc verder niets doet?

Heb alles losgekoppeld en dan start ie wel op.
Betekent dit nu
a) dat mijn voeding te zwak is
b) dat mijn usb-poorten defect zijn
c) iets anders (wat??)?

de kans dat je voeding te zwak is is groot
probeer systematisch alles weer aan te koppelen, tot dat het fout gaat.

als het de voeding die te zwak is kan je er een zwaardere (laten) inzetten

De voeding is vervangen, heeft het helamaal opgegeven afgelopen weekend. Gelukkig kon ik zaterdag nog naar de winkel om nw te halen.

Draait weer top.

THX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan