PC doet niks meer na formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenvRooij

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Goedemorgen,

Ik weet niet zeker of ik in het juiste subforum zit, maar ik zal toch maar hier mijn vraag stellen.

Ik had een virus op mijn PC. Dus wat ik deed is een iso van Windows XP op een cd branden en vervolgens mijn PC formatteren.

Nou is dus heel mijn schijf geformatteerd en wilde ik Windows XP installeren. Dit ging goed totdat de installatie halverwege was. Ik kreeg een foutmelding waarbij stond dat het een onherstelbare fout was. De PC kon een bestand niet vinden op de CD.

Ik heb even later mijn computer afgesloten. Toen ik hem vervolgens aan ging zetten deed ie niet veel meer.

Wat ie nu doet als ik hem aanzet is dat ik geen beeld krijg. En ik hoor de DVD-Rom speler constant draaien, alsof die hele tijd bezig is met iets te doen. Maar verder doet ie niks meer.

Enig idee wat het probleem is en hoe ik het op kan lossen?

mvg,
Jeroen

Dag Jeroen,

Het lijkt er op dat je iso niet goed gebrand is en dat de cd dus fouten bevat
waardoor windows weigert verder te gaan met installeren.

Misschien kan iemand anders je een goed exemplaar bezorgen van XP, of
misschien heb je een recovery mogelijkheid, of nog beter de orginele cd van windows !

Groeten,

Remy

Maar ik krijg helemaal geen beeld meer als ik de PC opstart. Ook als ik de CD eruit haal gebeurt er niks meer. Dus hoe kan ik het dan proberen met een wel werkende CD?

Hoi !

Bios resetten en opnieuw proberen, maar nu met een originele WinXP-CD !

Dus: everzetten met de spanning eraf, of battarijtje er een half uurtje uit.

Greetz,

Harry.

Kan je dit wat beter uitleggen? Batterij eruit van wat?

En waar kan ik die batterij vinden?

Jeroen

Hoi !

Kijk es in de handleiding van je mobo.

Meestal zit er een jumper die je even om moet zetten.

Heb je geen handleiding, kast open en het ronde bios-batterijtje op het mobo verwijderen, nadat je de netspanningskabel uit de voeding hebt gehaald.

Is dit alles koeterwaals voor je, vraag dan hulp aan de plaatselijke PC-boer of een handige Harry bij je in de buurt.

Greetz,

Harry.

Jeroen,

Heb je toevallig een sata hard disk erin zitten.
Zo ja, dan zul je tijdens de setup voor F6 moeten kiezen en de sata drivers eerst installeren, anders kom je echt niet verder.
Verder, zit je beeldscherm nog wel goed vast (stekkertjes). Als je de monitor op standby hebt staan en je zet de pc aan moet de monitor vanzelf aanspringen (meestal een groen lampje als dat erop zit). Blijft 't lampje rood of oranje dan maakt hij ook geen verbinding met de pc

Laatst bewerkt:
Hallo,

De monitor zit gewoon goed uiteraard. Verder heb ik een IDE Hard disk. En de computer start niet eens op om 1 of andere reden. Het batterijtje dat in het moederbord zit heb ik er nu uit zitten.

Ik heb in het weekend geen tijd gehad om er verder naar te kijken dus ik kan nu nog niet zeggen hoe het verder zit.

mvg,

Jeroen

Hallo,

Ik wil graag even iedereen bedanken die mij heeft willen helpen. Mijn computer is nu gemaakt. Ik had het batterijtje uit het moederbord gehaald en even later er weer in. Toen kon de pc weer opstarten (hoe dat kan snap ik niet helemaal).

Vervolgens had ik een cd kunnen regelen van windows xp en dus gewoon windows xp geinstalleerd.

mvg,

Jeroen

Hoi !

Door het batterijtje te verwijderen, en later terug te plaatsen, heb je het bios gereset.

Het bios is een chip doie allerlei gegevens van de PC onthoudt, ook als de netspanning eraf is.

Je begint dus in wezen weer maagdelijk schoon, evt. datum-tijdsinstelingen, maar ook aanwezige fouten zijn dan verdwenen.

Fijn dat het weer draait,

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan