PC Doet Niks Meer (Voeding of Moederbord probleem?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grunn82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Hallo,

Gister viel mijn pc ineens geheel onverwacht uit, en ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan, ik heb toen een andere 100% goede voeding in de kast gedaan en de toenmalige voeding er dus uit, maar ook nu ging de pc niet aan.

Nu mijn vraag: normaal als er gewoon stroom op de pc zit (dan hoeft de pc niet aan te zijn) dan zie ik m'n @home modem knipperen doordat mijn netwerkkabel op de Onboard Netwerkkaart zit, maar sinds de pc is uitgevallen en er wel gewoon stroom op staat zie ik m'n modem ook niet meer knipperen dus kan het zijn dat het moederbord vanaf dat punt geen stroom meer door geeft zodat ie ook niet meer opstart, of denken jullie aan een ander probleem?

Het moederbord is een MSI K8N SLI-FI (Socket 939) de rest v/d pc bestaat uit 2x 512mb 400mhz Kingston geheugen , AMD Athlon64 XP 3200+ , Samsung 200Gb Sata harde schijf , Manli 6600GT 256mb PCI-E videokaart = opzich gewoon GForce kaart maar dan met Manli als merk.

P.s. Ik heb de pc nog geen jaar en heb er tot op dit punt nog nooit problemen mee gehad.
gelukkig dat een kameraad nog een pc te leen had zodat ik toch nog kan internetten

als je zkr weet dat die voeding goed is waar mee je het getest hebt dan ligt het niet aan de voeding.:D

het moederbord kan kapot is zijn. om daar achter t komen zal ik het op deze manier proberen.

1.moederbord op een plank leggen met alleen de proccesor er op met voeding aan gesloten.
2.biosspeaker aansluiten.
3. de twee pinnetjes waar normaal de powerswits aan zit, ff met een schroevendraaier aan tikken.
4.hoor je dan geen biosbiep dan is het moederbord dood.
5. zo wel sluit dan langzaam alle onderdelen aan.

1.moederbord op een plank leggen met alleen de proccesor er op met voeding aan gesloten.
2.biosspeaker aansluiten.
3. de twee pinnetjes waar normaal de powerswits aan zit, ff met een schroevendraaier aan tikken.
4.hoor je dan geen biosbiep dan is het moederbord dood.
5. zo wel sluit dan langzaam alle onderdelen aan.

Tja ik had gister ook al 1 t/m 4 van jou advies gedaan, helaas gebeurde er helemaal niks....Er zit dan niks anders op om hem naar de winkel terug te brengen aangezien ik toch nog net garantie op het spul heb, het is alleen dan wel balen dat zo'n moederbord al binnen een jaar stuk gaat terwijl ik de PC helemaal niet voor zware doeleinden gebruik :(

Maargoed Bassie 15 bedankt voor je antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan