pc doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

snack

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
Berichten
79
hoi, ik heb gister wat verandert in mijn bios, o.a. init display first, deze stond op pci en die heb ik verandert in agp ook heb ik wat meer geheugen toegekent aan mijn agp deze stond op 64 heb ik verandert naar 128 omdat mijn videokaart 256mb is.toen gesaved met f10. nu wil mijn pc niet opstarten want de agp doet niks meer ik krijg melding van monitor dat er geen video input is.
ik kom ook niet meer in mijn bios omdat ik geen beeld krijg, ik heb geprobeerd cmos te resetten met jumpertje maar heeft dus ook niks uitgehaald, ik heb er ook nog even een andere videokaart ingedaan maar daar ligt het ook niet aan. hoe kom ik nu weer in mijn bios?????
ik baal hier best van want ik was de pc net in elkaar aan het bouwen
 
heb je een pci of een agp videokaart?
 
ik heb trouwens ook de fsb snelheid van 166 naar 200 gezet, zou dit er mee te maken kunnen hebben?
 
In principe is alles mogelijk.

Ga eens stap voor stap alles ongedaan maken en kijk waar het probleem ineens opgelost is, of set je bios op terug naar fabrieksinstellingen [default] en daarna naar optimal settings.
 
ik heb het voor elkaar, hij doet het weer, ik heb de jumper voor fsb in save positie gezet en de cmos reset, toen opgestart en toen was er weer leven in de brouwerij, was nog helemaal goed want hij zag maar een athlon 2000, nog maals reset toen zag hij een 1250, nog even in bios zitten rommelen en toen zag hij naderhand de 2600 die er ook daadwerkelijk inzit, ik heb nog niet de optimal settings gedaan maar handmatig wat aanpassingen gedaan, maar die optimal settings....zijn die aanteraden?
 
Ja hoor de optimal settings kan je gewoon gebruiken.

en als je nu wijzigen uitvoert alle stappen opschrijven en na elek wijziging herstarten, duurt langer maar dan kom je er misschien achter waar het fout ging.
 
er staat trouwens wel een high performance settings geen optimal, ga ik hiermee dan overklokken?
 
nee.

Maar wat voor moederbord heb je eigenlijk?
 
ALs je zegt dat ie t nu goed doet zou ik m zo laten.

Anders zou ik de fsb eens op 100 zetten, kijken wat er dan gebeurt.

Heb je de originele bios of heb je geflashed?

deze tip kwam ik hier tegen
Probeer het volgende eens, plaats jumper j10 op save mode 100MHz en
> verwijder jumper j11 (zie blz 2-31 van de handleiding). Start op en ga
> in het bios en laad de default settings en save. Plaats de jumpers
> terug normaal, start op en stel de normale waardes in in het bios.
op http://groups.google.nl/groups?hl=n...prev=/groups?hl=nl&lr=lang_nl&q=msi+k7n2+bios

misschien een optie?

Tis hier vandaan niet echt te beoordelen.
 
dit heb ik al gedaan, dat is ook de reden dat ik de pc weer kon opstarten en in het bios kon, wat betreft "flash bios" heeft msi een online live bios en live bios driver genaamd msi live update 2. dit live bios update 2 zie ik als logo bij mijn bios dus ik denk dat dit reeds gebeurt is. ik heb dit mobo net van iemand overgenomen dus ik weet niet of de bios is geflashd.maar ik ga die high performance settings wel eens proberen en dan merk ik vanzelf wat er gebeurt, ik kan altijd weer de standaard waarden herstellen.al moet ik zeggen dat de pc draait als een trein, dus misschien kan ik het net zo goed zo laten staan maar ja ik ben nogal nieuwsgierig; dus benieuwd of de pc van de andere settings nog sneller wordt
 
Als je zegt dat ie draait als een trein zou ik het zo laten, ik denk niet dat je van optimal settings echt sneller wordt.
 
ik heb nu de high perforformance settings geladen, de pc draait nog steeds als een trein, ik ga zometeen ook nog de online update proberen. tot nu toe geen problemen, ik laat het wel weer weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan