PC doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

blauweboon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Beste kijkbuis vrienden,

IK heb net een nieuwe pc:

AMD64 3400+
512 mb geheugen
120 gig S-ata HD
Asus MB
DVD brander.

Nou is het geval dat de pc wel stroom krijgt want het lampje brand wel van het moederbord maar hij gaat niet aan via de aan/uit schakelaar(dus helemaal niet aan). Dit probleem heb ik al eerder gehad toen ik de pc uit drukte via de knop en niet via taakbalk-> afsluiten.Ik heb dit toen opgelost door de batterijtje van het moederbord er uit te halen en zo die bios settings leeg te laten lopen , dit werkte toen(Nu niet meer).
Wat moet ik doen om de pc weer aan de praat te krijgen, ik heb het volgende geprobeert:

Batterij MB eruit.
Stekkertjes gescheckt van aan/uit schakelaar.
andere aan/uit schakelaar geprobeert.

maar niks werkt.

alvast bedankt,

gr Peter

Laatst bewerkt:
IK heb net een nieuwe pc:

Het beste wat je in dit geval kan doen: belletje of langsgaan bij verkoop punt. Garantie op stroomtoevoer e.d. heb je een behoorlijke tijd. Neem geen risico om te prutsen. Garantie betekend ook geen kosten voor het fixen. :thumb:

Het probleem is ik heb em zelf in elkaar gebouwd.
Dus op de hardware zit wel garantie op maar niet op de assemblage.

Hallo !
Draaien je ventilatoren wel ?
Krijg je BIOS-beeps ?
Zo niet, verbindt dan even pin 14 (PS-on) van je moederbord-voedingskabel met pin 13 (massa) d.m.v. een paperclip bijv. (groene met de naastliggende zwarte).
Draait er nog niets, zijn er vele mogelijkheden.
Afstandsbusjes moederbord goed gemonteerd ?
Moederbord/geheugenprobleem ?
Wat meer informatie zou makkelijk zijn.
Greetz,
Harry.

Geplaatst door Harry Snor

Zo niet, verbindt dan even pin 14 (PS-on) van je moederbord-voedingskabel met pin 13 (massa) d.m.v. een paperclip bijv. (groene met de naastliggende zwarte).

:8-0: Wow ik ga al trillen van het idee met een nieuwe PC :p

Ik zou alle stekkers en connectors en geheugen chips een keer loshalen en terug plaatsen, wie weet had je het een en ander niet goed aangedrukt.

Je heb je mobo toch wel op "spacers" installed?. Je spanning afgezet toen je de bios batterij uithaalde? Waarom je bios bat eruit halen? Is niet nodig in dit geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan