pc doet niks meer :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal

Ik had vandaag de pc aanstaan en ik was wat mp3tjes aan het luisteren, en zat op marktplaats wat rond te kijken, en toen wilde ik de subwoofer iets zachter afstellen (handmatig met een draaiknop) dus ik kruip onder de tafel en plotst stopt de muziek, dus ik dacht WMP vastgelopen, dus ik de pc proberen opnieuw op te starten:

Voeding geeft wel spanning (fans gaan draaien, lampje op het mobo brandt, lampjes op de kast branden, lampjes van de optische stations knipperen, HDD zijn hoorbaar dat ze draaien (kon niet echt merken dat ze aan het lezen waren, lampje van de HDD blijft constant branden) dus voeding geeft spanning

Verder de monitor gaat knipperen (spanning krijgt de monitor van de pc voeding) maar gaat niet aan

het lampje dat bij de LAN-aansluiting zit gaat niet branden, ook niet op de router

de USB-kaartlezer geeft aan dat die wel spanning krijgt, maar het andere lampje doet niks (normaal knippert die bij het opstarten

Lampjes van de zender van het draadloze toetsenbord+muis gaat niet branden

De internal speaker geeft geen piepsignalen

Mijn Mobo ( Asus A7N8X-E Deluxe ) heeft een ingebouwde stem die alles verteld dat alles goed is) zegt niks (dus geeft geen meldingen)

Ik heb 2 videokaarten geprobeerd, en geen van de 2 geeft beeld

Ik heb beide HDD's al los gekoppeld gehad, dat verhielp het probleem ook niet

Het mobo batterijtje eruit gehad, hielp ook niks

om dit lange verhaal kort te maken: weet iemand wat er met mijn pc aan de hand is, is het mobo kapot?

Alvast bedankt voor de tips/adviezen

Nood senario !!
Je zou eens kunnen proberen om je mobo batt. er even uit te halen en de + en - even kort met elkaar te verbinden.............................

Geplaatst door bruno-01
Nood senario !!
Je zou eens kunnen proberen om je mobo batt. er even uit te halen en de + en - even kort met elkaar te verbinden.............................

En hoe kan ik dat doen: het batterijtje omgekeerd er in zetten (dus + naar naar beneden)

Ja en dan?
Op de + en - staat toch geen spanning? Die wordt juist geleverd door de batterij.

beetje laat maar toch.....
door de + en de- met elkaar te verbinden krijg je (toch) een soort van reset in de mb....Vraag me geen details maar het werkt echt..

Resetten doeje gwn door het batterijtje er ff uit te halen tog?:confused:

Dat door verbinden van die + en - is een handigheidje wat ik al 2 keer heb toegepast en werkte. HOE OF WAT ?????????????

Geplaatst door bruno-01
Dat door verbinden van die + en - is een handigheidje wat ik al 2 keer heb toegepast en werkte. HOE OF WAT ?????????????

Je verbond die twee zeker toen het batterijtje eruit was (...).

haal eens je geheugenmodules er allemaal uit. normaal zou dan je computer moeten gaan piepen dat hij zijn geheugen mist. als je dus je geheugen modules eruit hebt en je hoort geen piep, zou het best eens je moederbord kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan