Pc doet niks na SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo,

Ik heb windows xp home met SP1 erop ( orginele cd met key)

Ik heb windows geinstalleerd en norton internet security 2007 en office en wou Service pack 2 installeren. Na de installatie moest ik me computer opnieuw opstarten.

Na de bios te hebben gezien zie je normaal het windows xp logo maar dit blijft te lang zwart en gaat na een lange tijd pas over op dat scherm en kan volgensmij dan 10 minuten wachten totdat de pc helemaal is opgestart. De hardeschijf is steeds bezig maar het beeld is erg traag je ziet steeds dat windows xp scherm langzaam bewegen ( dat blokje dat steeds beweegd). Nu wil ik SP2 verwijderen want dan doet hij het wel weer denk ik gewoon. Maar hoe?
Ben nu bezig in veilige mods maar duurt ook al heel wat minuten met opstarten.

Met vriendelijke groet,

Pim

* windows xp Home
* 800 MHZ AMD processor
* 196 RAM geheugen
* 20 GB hardeschijf & 30 GB hardeschijf. Windows is geinstalleerd op 20 GB

Hallo,

Ik heb windows xp home met SP1 erop ( orginele cd met key)

Ik heb windows geinstalleerd en norton internet security 2007 en office en wou Service pack 2 installeren. Na de installatie moest ik me computer opnieuw opstarten.

Na de bios te hebben gezien zie je normaal het windows xp logo maar dit blijft te lang zwart en gaat na een lange tijd pas over op dat scherm en kan volgensmij dan 10 minuten wachten totdat de pc helemaal is opgestart. De hardeschijf is steeds bezig maar het beeld is erg traag je ziet steeds dat windows xp scherm langzaam bewegen ( dat blokje dat steeds beweegd). Nu wil ik SP2 verwijderen want dan doet hij het wel weer denk ik gewoon. Maar hoe?
Ben nu bezig in veilige mods maar duurt ook al heel wat minuten met opstarten.

Met vriendelijke groet,

Pim

* windows xp Home
* 800 MHZ AMD processor
* 196 RAM geheugen
* 20 GB hardeschijf & 30 GB hardeschijf. Windows is geinstalleerd op 20 GB

Hallo Pim.

dat opstarten kan inderdaad lang duren hoor want hij moet alles aanpassen in windows xp.
En ik zie dat je niet zo'n heel erge snelle pc hebt dus dat kan wel even duren voor alles goed staat.
En als je sp2 wilt verwijderen dan kan ik je daar niet mee helpen want ik weet ook niet hoe dat moet.
Hoop dat het allem aal gaat lukken daar.

Groeten Cees.

Ik ben nu net in veilige modus geweest na een aantal minuten wachten. Ik kan zo service pack 2 verwijderen, maar wil dat eigenlijk niet, weet iemand waar dat aan ligt dat hij zo traag is?

Zoals aangegeven is je pc niet zo vlot, maar je hebt daarbij zeer weinig geheugen.
196 RAM geheugen
Met 256MB liever nog 512MB, zal het beter werken.

Advies:

Mijn advies zou zijn: Gooi Norton er af.
Mijn ervaring is dat die erg veel capaciteit opsnoept en veel snelheid kost.
Gebruik bv. Avast (www.avast.nl), dat is gratis en minstens net zo goed en vergt lang niet zoveel van je PC.

Mijn advies zou zijn: Gooi Norton er af.
Mijn ervaring is dat die erg veel capaciteit opsnoept en veel snelheid kost.
Gebruik bv. Avast (www.avast.nl), dat is gratis en minstens net zo goed en vergt lang niet zoveel van je PC.

Dat zijn mijn ervaringen ook. Helemaal voor de wat slomere PC's. De PC van me pa en ma trok het echt niet. En het opstarten duurde wel 10 min.

Computer start nu goed op. Heb SP2 erop gelaten en heb alle updates enzovoort gedaan. Daarna heb ik Gededragmenteerd en na het herstarten toen ik de BIOS weer verdween ging hij meteen over na het logo en liep meteen door....

Beste Pimmie,

Met een langzame PC is het niet aan te raden om SP2 van XP te installeren. Ik heb hier zelf ook ervaringen mee en de PC wordt daar onnodig traag van. Wil je toch SP2 hebben dan zou ik je aanraden ervoor te zorgen dat je 256 MB of meer aan RAM-geheugen hebt.

Groeten Merkie18.:D

Computer start nu goed op. Heb SP2 erop gelaten en heb alle updates enzovoort gedaan. Daarna heb ik Gededragmenteerd en na het herstarten toen ik de BIOS weer verdween ging hij meteen over na het logo en liep meteen door....

Mooi zo:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan