Pc doet niks, veilige modus werkt niet, wat nu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrperfect

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Hallo beste forum'ers,

Als ik mijn pc opstart blijft deze hangen in het windows opstartscherm.
Wanneer ik naar de veilige modus ga en ik kies een van de mogelijkheden blijft de pc hangen in een zwart scherm met knipperende streep. Als foutsoorzaak krijg ik in veilige modus te zien dat er waarschijnlijk door bepaalde omstandigheden software e.d beschadigd is. Ik heb tijdens het opstarten alle f-knoppen en andere toetsen ingedrukt, ik heb een windows cd erin gedaan, maar ik kom niet verder dan dat veilige modus of opstartscherm! wat moet ik doen?

groeten,
mrhopeloos:(

dus ie start niet op van de windows - cd ?

kan je het instellen in de bios ?

nee, ik heb alles 100x ingedrukt vanaf het opstarten maar ik kom dan iedere keer in veilige modus uit..

umm, alle f-toetsen, delete, de r, moet ik dit eigelijk nog op een bepaald tijdstip intype of moet er nog wat voor staan? Ik heb wel dat als ik iedere keer iets intyp dat ik na een paar keer zo'n piep hoor.

oke.. en is er dan nog hoop of gaat dat een dure grap worden? het maakt me overigens niks uit als ik al me gegevens kwijt raak, is er dan nog een manier om alles er opnieuw op te zetten?

gewoon naar een winkelke gaan en vragen om er es naar te kijken, geen data verlies of dergelijke, en duur ook niet ( max 20 euro :p)

Heb je misschien nog advies voor een bepaalde winkel? Ik heb idd al een beetje rondgekeken maar meestal zijn die reparatietarieven wel aan de hoge kant dacht ik?

aha,
ik ga maar is opzoek dan bedankt voor je snelle reacties!
greetzz

Ik las net iets over reststroom, dat dit nog wel is een oorzaak kon zijn van bepaalde problemen, ook gelijk even gegoogled voor die biosbatterij. Heb net dus mn pc losgehaald opengemaakt beetje op die biosbatterij gedrukt, schoongemaakt vervolgens weer aangezet en je raad het opeens kom ik in het bios menu!!! Ben nu in ieder geval weer een stap verder!, heb je misschien nog wat adviezen over wat ik almaal met die bios kan doen?

Heb net ingesteld dat hij de cdrom als eerste opstart bij het aanzetten, als ik de windows cdrom erin doe wordt deze alleen niet gelezen.. Kan ik nu het biosmenu werkt trouwens wel in een scherm komen waar ik bepaalde opdrachten in kan typen?

computer is weer aan de praat alleen nog wat kleine problemen oplossen:D
kan slot op

Ik las net iets over reststroom, dat dit nog wel is een oorzaak kon zijn van bepaalde problemen...
Komt idd wel eens voor. Wellicht had je de kast niet eens helemaal open hoeven maken, maar enkel een zgn. ATX-reset uitvoeren.
Houdt in;
De voeding kabel uit de voeding halen, een aantal keer op de aan/uit knop drukken om restspanningen kwijt te raken, en dan weer gewoon aansluiten en aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan