pc doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

stipkus

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
ik heb in een pc een nieuw moederbord gezet ( moederbord ecs k8m880- m2 ) nu heb ik 3 keer de handleiding doorgekeken en instructies opgevolgd alles is aangesloten maar ik kom niet verder de pc doet niks als je op de aan/ uit knop indruk weet iemand een oplosing

Wat zit er verder nog meer in de pc qua hardware? Misschien is er ergens een compatibiliteitsprobleem. Weet je zeker dat de kabels van het frontpaneel goed zijn verbonden, evenals de voedingskabels (ook die van de CPU)?

Je hebt een nieuw mb geplaatst.
Processor en ander hardware wel ok?

naar mijn weten wel

het moederbord is vervangen omdat het andere moederbord geen beeld gaf maar ik denk dat tie niet opstarten ondanks dat de ventilatoren en alles wel gingen branden vga poort van het moederbord ( geen vidiokaart) .

( alles voor de rest goed aangesloten 3 keer gecontroleerd alleen de usb kabel zit er niet aan voor de rest alles)

Heb je al geprobeerd de bios te resetten (>batterij er een minuut uit)? De processor lijkt kapot te zijn... Heb je niet toevallig een losse videokaart rondslingeren die erin past? Probeer ook eens alle reepjes geheugen eruit te halen...

wat moet het moederbord dan doen als je het geheugen er uit haal normaal gaat tie dan piepen maar er past nergens het spiekertje in !!!!!!!!!!!! kan je een prosesor ook testen?????

Ik dacht eigenlijk dat de pc wel zou moeten starten als er geen RAM in zit, maar je maakt me wel aan het twijfelen :)
Processor kan je op een ander, werkend moederbord proberen.

ik heb nog een processor liggen van een andere pc maar die is aangegaan zonder dat er koelpasta tussen zat dus die is hoogst waarschijnlijk te warm geworden kan ik die gebruiken of kan ie kortsluiting maken ????

even over het geheugen naar mijn wete kan een pc niet opstarten zonder geheugen ( tot bios )

Die processor zal nog wel werken hoor;) Als ie door zou branden, dan zou de pc automatisch afsluiten. En anders sloop je er niks aan.

Misschien heb je wel gelijk ook;) Ik gebruik alleen altijd een diagnostische tool, dus ik heb dat niet zo meer in de gaten :p

naar mijn weten wel

het moederbord is vervangen omdat het andere moederbord geen beeld gaf maar ik denk dat tie niet opstarten ondanks dat de ventilatoren en alles wel gingen branden vga poort van het moederbord ( geen vidiokaart) .

Dan is je moederbord niet kapot, zolang de pc opstart en de ventilatoren, processor blijven werken. Werkt het moederbord gewoon. Wellicht dat enkel de onboard videokaart niet meer werkte...

Dat heb ik ook een keer gehad. Geeft je voeding nog wel genoeg stroom door. Bij mij bleek stom genoeg dat de kabel van mijn voeding niet meer goed werkten, waarschijnlijk te vaak tegen de ventilatoren gekomen.
Heb toen de bundel kabels aan de zijkant getyript, zodat de kabels omhoog blijven hangen en mijn pc deed het weer. Had eerst ook regelmatig last van dat me ventilators opeens uitvielen en weer aangingen, zelfde voor mijn fan controller. Heb er nu geen last meer van.

Zou bij jou ook het probleem kunnen zijn....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan