Pc doet nix meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tosainu

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Hoi, Ben al 2 dagen op zoek naar een oplossing voor mn pc.

Ik heb een Striker extreme moederbord met een quadcore processor.
2g geheugen + 8600 xt.

Ik was bezig op mn pc en deze liep vast. Vervolgens kon ik hem wel weer aankrijgen, maar bij het laden van win xp liep hij vast. daarna heb ik geprobeerd de pc in veilige modus te starten. Dit lukte totdat ik een scherm kreeg waarbij ik moest klikken of met het keybord iets invoegen. Op dit punt deed mijn toetsenbord en muis niet meer. Heel raar, want ik kon wel met F8 in de veilige modus komen. Vervolgens mn broer gebeld en deze kwam dus langs. Hij probeerde de pc aan te doen en deze deed helemaal niets meer. alleen de lampjes van mn MB branden nog.

Ik heb dit al geprobeerd:

Voeding v:(ervangen
Vid kaart vervangen
Geheugen vervangen
Stekkers nagekeken
bios resetten
power switch vervangen.

Dit alles helpt niet, ik kom er zelf dus niet uit. Heeft iemand een idee??:(:(

Plaats eens een extra Harde schijf waar je XP op installeert en met die installatie naar je Harde schijf waar je data op staat. Ik herken dit probleem denk ik wel dat het mogelijk is dat je Harde schijf er mee gekapt is. Of alles staat vast of je muis beweegt nog wel maar harde schijf productie doet hij niks meer. Als jij met de nieuwe, geinstalleerde schijf nog niet bij je schijf kan dan is waarschijnlijk de schijf dood. Dit kun je testen door op de nieuwe harde schijf HDtune te installeren en hem daar mee te testen.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

Misschien kan je wat meer informatie over je systeem posten?
Wat zit er allemaal in?

antw.

Misschien kan je wat meer informatie over je systeem posten?
Wat zit er allemaal in?

Moederbord: Striker extreme
Voeding: Enlight 400W
Videokaart: Ati Radeon 8600xt
HD (1x) Maxtor Sata 250 g
2x 1gb kingston

Ik ga gelijk proberen hd te vervangen. Thx vd tip, ik kom er nog op terug.:cool:

Ik heb de hd verwisseld met andere pc. De "slechte"hd dus in de goede pc gedaan. Deze start op echter bij laden windows stoptie er weer mee. vervolgens start de pc vanzelf opnieuw op en zegt: windows is niet correct afgesloten. vervolgens kies ik Veilige M. en de PC loopt vast. ik krijg het volgtende bericht;

Wil je systeemherstel starten of veilige modus?

Mijn muis doet niety en mn keyboard ook niet. dus ik kan nix aanklikken. Is het nu al zeker dat mn HD niet meer helemaal fijn is???

Ok nu de andere pc (die kapot is dus)

Ik doe er een werkende hd in met xp. Nog steeds niets. alleen de blauwe lampjes op mb branden. verder nix, nog geen zuchtje van de koeler ofzo...

Aangezien ik verder geen response krijg heb ik mn pc naar de winkel gebracht.

Daar werd verteld dat mn mobo door een stroompiek was overleden. Mn hd heeft hier ook een tik van meegehad. Waarschijnlijk heeft mn qc 6600 processor het overleefd.

Einde verhaal.

Ps heb nu een extreme2 besteld + hd 10.000. (150gb) en 4gb ram3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan