pc doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg van zwam, kan je met de opstart diskettes van xp een systeemherstel uitvoeren?

als dat mogelijk is kan hij misschien naar een herstelpunt gaan toen zijn pc wel goed werkte
 
ik heb alle updates gedaan.

wat ik nou het vreemdste vind als ik een blauw scherm krijg geef die elke wat anders aan .dat me vaste schijf is beschadigd is heb ik naar gekeken is niet beschadigd of ik me beeldschermadapter vervangen ,of ik moet een biosupdate doen en dat doe ik niet zelf want daar heb ik geen verstand van.

en die dvd speler heb ik sinds vorig jaar en deze problemen sinds een paar weken.

groetjes charmed
 
Geplaatst door goldvinger
Zeg van zwam, kan je met de opstart diskettes van xp een systeemherstel uitvoeren?

als dat mogelijk is kan hij misschien naar een herstelpunt gaan toen zijn pc wel goed werkte

Oei, goede vraag. Dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Maar het is wel mogelijk, om een repair uit te voeren volgens mij.

Er zijn een aantal mogelijkheden, die deze fout kunnen veroorzaken, en die zijn meestal software matig. Ik ga even kijken waar deze sys file zich bevind, en dan misschien een mogelijkheid deze te overschrijven door een nieuwe. Kan ook in het register zitten. Even wat zoekwerk.
 
Jandorie, nu wordt het moeikijk.

Na een boel opzoekwerk, is er ook een mogelijkheid dat er iets fout gaat met het geheugen. Welk MOBO heb je en welk geheugen is er geplaatst?

Anders even een memtest uitvoeren. Download prog. en zet op floppy. start pc met de floppy.

http://www.memtest86.com
 
ben ik weer ff.

nu wil een memtest doen maar er gebeurt nix of ik doe iets verkeerd.

ik krijg dit te zien en weet niet wat ik moet doen:(

groetjes charmed
 
Geplaatst door charmed
ben ik weer ff.

nu wil een memtest doen maar er gebeurt nix of ik doe iets verkeerd.

ik krijg dit te zien en weet niet wat ik moet doen:(

groetjes charmed

Wat krijg je te zien??
 
ik krijg een klein zwart scherm te zien.

staat er dit: Memtest-86 installation this installation creates a bootable floppydisk. memtest is a standalone memory test and must be booted from a floppydisk.memtest connat be executed under Dos or Windows.


notë: you will not be able to read from the floppy after the test is installed. This is normal.

Enter target diskette driver...

ik wou dus een bijlage erbij doen maar dat doe die niet.

groetjes charmed
 
Ja, je hebt prog. dus op HD. Plaats een geformateerde dikette in je station. Volg de instructies. Er gaat nu een foppy gemaakt worden. Als dit klaar is, Sluit de pc af en start terug op. De diskette gaat nu booten en de test uitvoeren.
 
daar ben ik weer,

met die memtest krijg ik een melding,

Enter disk image source file name:
daar zet ik rawrite.exe als dat goed is druk ik op enter
en dan krijg ik Enter target diskette drive en daar zet ik F neer en dan op enter maar dan gebeurt er helemaal nix. ik krijg het niet op een schijfje.

ik snap er helemaal niks van

:(

groetjes charmed
 
hoi hoi ,

het is me dus gelukt op de memtest te doen maar gegeven moment val me pc uit krijg ik weer blauw beeld er staat: PFN_list_corrupt.

wat betekent dat.....

groetjes charmed
 
Ik heb hem toch weg gebracht me pc,
Ze hebben hem helemaal nagekeken/

Er is niets aan de hand,alleen me voeding zat erg verstopt.

Dus dat zou misschien de oorzaak kunnen zijn.

Maar bedankt voor alle hulp,
Groetjes Charmed.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan