PC doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukesss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Hallo,

Sinds een paar dagen doet mijn pc anders. Valt uit, krijg ik blauw scherm, of hij wil niet opstarten (beeld blijft staan) of opstarten krijg ik een menu (zoals f8) of ik windows normaal wil starten.

Ook kreeg ik iets van een melding met CHKDSK erin, ben ik nu aan het draaien. Tis een Medion, dus daar zou het aan kunnen liggen :P

Maar ik heb geen idee waar ie allemaal mee bezig is. Geen virus iig.

Hoe weet je zo zeker dat het geen virus is? Klinkt namelijk wel zo, misschien een beschadigde bootsector (vandaar ook de Checkdisk optie). Hardware-probleem zal het niet zijn, aangezien de Pc nog wel gewoon draait (toch?)

Omdat ik een virusscan (avg) heb gedaan. Nu ben ik toch al weer een tijdje op de pc zonder dat ie uitvalt. Heb net op spyware gecheckt en daar zat ook wat in.

Is wel degelijk een hardware probleem of minder waarschijnlijk een software biosfout.

PC strippen tot hoogst noodzakelijke onderdelen of bestaande hardware een voor een weghalen.

Als het de processor of de HD is heb je een probleem. Heb je een Maxtor HD? Dan zijn er testprogrammas om te kijken hoe je HD presteert of is beschadigd. Kijk es bij de website van Maxtor en zoek op powermax en maxblast.

Laatst bewerkt:
We gaan hem stuk voor stuk aanpakken.
Wat is de melding die je krijgt in het blauwe scherm?

Ok leuk, mijn vriendin kreeg net weer die melding, maar als ik em weer krijg (zal wel) dan ga ik het noteren. Is iets van: deze melding krijg ik omdat windows een fout heeft ontdekt en daarom voor de zekerheid maar afsluit...(welke fout...tja)

Verder doet het beeldscherm ook af een toe vreemd, dus dat zou kunnen duiden op een hardwarefout. Ik ga de Maxtor test eens doen, bedankt to zover.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Uhm ik heb MaxBlast 4 gedwonlaod, welke info moet ik eruit halen??

Zo daar was ie weer, het blauwe scherm.........

om schade te voorkomen windows afgesloten etc.

IRQL_NOT_LOSS_OR_EQUAL

Daarna nog wat fouten:

0x00000000a (0x000000f, 0x00000002, 0x00000000, 0x8050cf19)

Na het opnieuw opstarten foutmelding verzonden naar MS en toen kreeg ik dit:

De fout wordt veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma

Hartelijk dank dat u dit foutenrapport naar Microsoft hebt verzonden.

Samenvatting foutenrapport

Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Volgende stappen

Wij hebben uw foutenrapport geanalyseerd en op dit moment kunnen we de exacte oorzaak van de fout niet vaststellen. Microsoft zet de analyse van dit foutenrapport echter voort om vast te stellen wat de specifieke oorzaak van de fout is. Als we de oorzaak kunnen vinden en corrigeren, en u nogmaals met hetzelfde probleem te maken krijgt, ontvangt u een bijgewerkte respons met instructies voor het oplossen van het probleem.

Artikelnr. : 10
Laatste versie : 21 december 2005
Herziene uitgave : 2.0

aanvullende technische informatie

How to Troubleshoot Hardware and Software Driver Problems in Windows XP (Q322205)

--------------------------------------------------------------------------------

Microsoft is geïnteresseerd in uw mening met betrekking tot Windows Foutenrapportage, zodat wij u in de toekomst nog beter kunnen helpen. Wij stellen het op prijs als u de volgende anonieme enquête invult. Dit neemt enkele minuten in beslag.

Enquête invullen

U kunt dit foutenrapport controleren door te klikken op de koppeling Het foutenrapport nagaan. Als u op de koppeling klikt, ontvangt u kennisgevingen van oplossingen voor dit probleem zodra deze beschikbaar zijn.

Het foutenrapport nagaan

Meestal een driverprobleem, vaak die van de grafische kaart, update deze eens en kijk of het probleem zich blijft voordoen.

Hier nog een uitleg van Microfoft.

PS, was de pc al eens uitgestoft, met name de koelblokken en ventilatoren van de grafische kaart en processor?

Ik heb al de recentste updates.
Kan eens kijken of er gestoft kan worden.

Vaak moet je eerst de oude drivers echt helemaal verwijderen, om conflicten met de nieuwe te voorkomen.

Hmmm ik heb die powermax geinstald, wat moet ik daarmee?? Sindsdien doet ie het wel goed....rare dingen pc´s

Tja, soms lijkt het erop of zij er voor ons zijn.:confused:
Ik ben niet gek, ik ben geen potlood.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan