PC doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psyko

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Beste,

Ik heb problemen met mijn pc. Wanneer ik de pc overdag voor het eerst aanzet dan start hij gewoon op. Maar zodra Windows is gestart dan valt de pc weer uit en hij start weer op. Dit gebeurd 4 a 5 keer en daarna doet de pc het wel goed. Daarna valt de pc over de dag nog een paar keer uit en start weer op.
Wat is er fout?

Sinds een tijdje kan ik geen cd's meer branden. Wel dvd's.
Wat is er fout?

Alvast bedankt,

Alle drivers zijn goed geüpload en je hebt op virussen gecheckt?

Uhm, ja. Slim. Sorry, niet aan gedacht. Maar laat hem/haar maar eens een keer op virussen checken.

waar niet aan gedacht??

aan die drivers uploaden??daar dacht je wel aan maar waar moet ts ze naar toe.....

Ik had niet gedacht, aan waar de drivers naar toe moesten. Excuses, Frank. :confused:

het had moeten zijn :downloaden of updaten.

niet uploaden

dat wil ik er mee zeggen;)

drivers hoef je niet te uploaden:p.
je moet ze downloaden en installeren.

misschien eens kijken of er gele uitroeptekentjes staan bij apparaatbeheer. (rechtermuisknop op deze computer, dan beheren)

misschien kan het ook een voedingsprobleem zijn, probeer deze eens door te meten met een multimeter of even in de bios kijken. (multimeter is betrouwbaarder.)

omdat je meld dat je geen cd's meer kan branden is het misschien slim om ff te testen wat er gebeurt als je de kabel van je cd-rom brander er eens uittrekt (tenzij je daar tegenop zet ;) )
moet je niet vergeten eerst stroom eraf te halen voordat je je kast openmaakt (extra veilig)

Dank voor de reacties. Ik hebt de pc al vaak gescant op virussen maar niks gevonden. Ik gebruik McAfee.

Dank,

Doomic, Als ik het stekkertje van de cd drive los heb, moet ik dan de pc aanzetten?

um ja

wat je dan kan zien is of je pc nog steeds zo vreemd blijft doen bij opstarten. zo ja: dan ligt het niet aan je cd-rom speler, anders moet je overwegen om daar een nieuwe voor te kopen.

en ik zeg je cd-rom speler omdat je daar al problemen mee hebt.

het hoeft niet perse een hardware fout te zijn, kan ook 1 of andere software fout zijn omdat hij windows wel start. maar als je geen geld over hebt om hem bij iemand te brengen...

wat eventueel een oplossing is: alles documenten backupen en windows opnieuw installeren. maar sommige mensen vinden dat geen oplossing... ik doe het bijna maandelijks

Hallo,

Ik heb de computer opengemaakt. Daarna de computer van binnen stof vrij gemaakt. Ook even de voeding stof vrij gamaakt. En nu valt ie niet meer uit. Probleem met de brander is helaas nog niet verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan