Pc doet sinds kort raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

proost022

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Mijn pc heeft de laatste tijd wel veel problemen. Het begon bij internet explorer en msn messenger. Nadat internet explorer is opgestart en naar de startpagina is gegaan sluit het tabblad zich en wil dat tabblad dan direct weer openen, waardoor IE vastloopt. Als ik bij msn inlog laat hij 5 sec het scherm zien met mijn contactpersonen en sluit daarna direct. Dit was helaas nog maar het begin.
Een tijdje daarna was het scherm voor een windows account te kiezen veranderd. Eerst moest je gewoon klikken op het icoontje van mijn of mijn ouders hun account, nu krijg ik een zwart scherm met een klein venster waar ik de naam en wachtwoord moet invullen (niemand heeft dan ook maar iets veranderd aan de settings,... Dit gebeurde ook plotseling en helemaal uit het niets.)
Nu heb ik het 3e probleem. Hij wil geen .exe bestanden meer uitvoeren. Dat heb ik gemerkt toen ik World of Warcraft weer eens wou installeren. De installatie gaat goed maar elke patch die ik download wil niet beginnen met installeren. Ik zie een fractie van een seconde het venster van de installatie maar dan sluit het weer. Om te testen of het niet gewoon aan de bestanden lag heb ik een cd gebruikt waar ik oudere patches had opgezet. Maar deze bestanden wil mijn pc ook niet uitvoeren.

Even herhalen
1. Internet explorer en msn messenger crashen
2. Ander scherm om in te loggen (al vind ik dit nu ook weer niet het einde van de wereld.)
3. Pc wil geen .exe bestanden meer uitvoeren.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

M.v.g
Jonas

Ik denk dat het een virus is. Laat je virusscanner even je computer scannen:thumb:.

Hoi,
klik op de eerste link in m'n handtekening, dan hoef je niet te googlen en heb je ook de handleiding te pakken.

Bedankt voor jullie hulp, maar de problemen zijn nog niet opgelost.
Ik heb gescand met MBAM en SAS er waren een hoop dreigingen gevonden, en die heb ik verwijderd. Helaas is er nog niets veranderd =/

Iemand nog ideeën?

Hoi...

Een repair wellicht?In bezit van de xp cd?Zoniet...ergens lenen of downen.

Opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".(denk aan de spatie)

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").

Waar je een xp cd kan downloaden mag ik je hier niet zeggen.
Ik begrijp dus dat je geen xp cd hebt??.Kan je niet even ergens lenen bij iemand?

nee, helaas =/
ik heb al wat rond gevraagd en niemand heeft die cd precies, de meeste mensen die ik ken hebben de laatste tijd toch windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan