Pc doet vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnieV1987

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Hallo.

Als ik op internet zit en muziek aan heb.

Dan loopt ie vast. Dan blijft de muziek steken.

Maar hij reageert ook ontzettend traag sinds een poos.

Iemand zei dat dit kon komen door de video kaart

Glazen bol van mij is momenteel in onderhoud, dus ik zal 't even uit mijn hoofd moeten doen.
Wat doe je aan onderhoud aan de machine en hoe vaak pleeg je dat onderhoud en met wélke tooltjes / progjes?
Hoe ziet je surf -en downloadgedrag eruit? (veel, van alles en nog wat, of juist nagenoeg niets)?
Welke virusscanner heb je draaien?
Welk anti malwareprogje heb je draaien?
Heb je normale (Sata / IDE) HDD's of heb je SSD'S?

Laatst bewerkt:
Haha.

Mijn inet gedrag valt mee. Speel afentoe grepolis.
Download afentoe muziek met torrent.
Eigenlijk helemaal niks.

Ik heb een amd phenom 2 x6 1100t 3.30 ghz
8 gb intern geheugen.
Geforce gtx 560
Ssd ocz agility3

Virus scan. Norton internet security 2014

Ik gebrui cc cleanen.
De drivers houd ik up to date met
Driver pack solution.

Doe eens een systeemscan / diepe / volledige scan met de gratis versie van dit tooltje : Klik

Mooi, maar ik bedoelde eigenlijk de 'aangepaste scan' waarbij je al de hdd's selecteert.

Sorry voor veel te late antwoord.

ik heb die scan gedaan.
er kwam wel wat uit dat is verwijdert.

de pc is inmiddels bij een reparateur geweest. daar heeft het probleem zich niet voor gedaan.
de beste man heeft alles getest.
ik heb een nieuwe virusscanner gekocht bitdefender plus total 2015.
heb nu inmiddels een nieuwe muis en toetsenbord.
heb ergens gelezen dat het hier door kon komen.

op de computer zit nu alleen een muis een toetsenbord en een scherm.
en nog doet het probleem zich voor

Soms als de batterij leeg is, wordt de Bios teruggezet naar standaard waarden. Dat kan wel eens te langzaam zijn om YouTube video af te spelen. Zelf heb ik een AMD Dual Core E5050 en het probleem doet zich voor wanneer de batterij vervangen geworden is.

Denk je dat het de videokaart of chipset is, dan schuiven vensters en pagina's niet gladjes en gelijkmatig meer maar controleer vooral ook de instellingen in de Bios.

Sommige virusscanners vertragen enorm door hun automatische scans, een ander vervelend proces is het indexeren van schijven voor snelle zoekacties. Schakel dit vooral uit, bij eigenschappen van de stations in verkenner. Een foto of tekstbewerkingsprogramma kan ook doorlopend de schijf doorzoeken om te indexeren.

Het zou een updater kunnen zijn, soms lopen die programmaatjes niet goed. Ze zijn trouwens ook vaak nergens goed voor. Download het programma AutoRuns van System Internals en loop de lijst van wat er op de computer opstart eens goed door. Zoek betekenis van namen op met Google en bij de eerste resultaten is dan meestal wel te lezen of het nuttige processen zijn. Verander niets in Bios of opstartinstellingen zonder even notitie ervan te maken.

Ik heb een keer een geluid stuurprogramma gehad wat nergens voor nodig was en dat alles enorm vertraagde. Hopelijk staat de gouden tip er bij voor jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan