PC doet ***!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bboyyy

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Ik heb allerlei BELANGRIJKE dingen op mijn pc staan (ik typ dit nu op een laptop).
Ik heb amper verstand van PC's (alleen maar verstand van software).

Eerst deed hij het gewoon, maar ik startte 'm 2 uur terug op en hij bleeeeeeeeeef maar laden bij de windows XP logo enzo..
Hij laadde overigens wel sloom. Elke keer als dat balkje (3 vierkantjes) weer ongeveer bij het midden kwam stond 'ie eventjes stil en ging 'ie daarna weer verder... en stond hij weer stil...

Ik heb F8 ook al uitgeprobeerd. Naar veilige modus wil hij ook niet (ik wilde systeemherstel toepassen en dan hopen dat het goed zou komen).

Mijn dank is GROOT aan degene die mij hierbij kan helpen!!!

PS. Voor als iemand het zich afvroeg, ik heb geen nieuwe hardware ofzo geïnstalleerd. De computer is nog in dezelfde staat als toen hij de winkel uitkwam.

Kom je met F8 wel wel in dat menu ?

Zo ja kies dan voor "laatste bekende juiste configuratie"

He-le-maal geen meldingen of wat dan ook. Alleen dan dat ik automatisch naar dat F8 scherm ga als ik de pc opstart.

Ik zou graag een UBCD willen branden, maar dat kan niet met n laptop, of wel dan? =O
Ik probeer dat andere morgen wel. Ben moe =/

Oke morgen verder, zoek dan gelijk je xp cd op.
UBC kan geloof ik ook op memorystick.

Ik kan mijn XP cd nergens vinden:(
Moet het per se mijn cd zijn of mag het ook andermans cd zijn?

Mag ook van een ander, moet denk ik wel de zelfde versie (home of pro) zijn.

Trouwens, ik krijg nu ook geen beeld meer (maar de monitor is wel goed aangesloten).

Tsja, dan weet ik het ook even niet meer, maar even wachten op iemand met wat meer kennis van hardware.

Wat je wel alvast kan doen is de hdd even als slave in een andere pc hangen en zo je belangrijke bestanden kopieren.

Heyyyyyyy dat is slim =D
Kan dat ook op een laptop? O.o of moet ik naar iemand toe en dan alles op een blu ray disk zetten ofzo?

Op een laptop kan wel maar daar ben niet zo maar even mee klaar, beter bij iemand anders op z'n desktop.

Ik durf het bijna niet te vragen haha, maar kun je mij misschien een kleine how-to geven?:o

Hoi !

Hang de betr. HDD even als slave in een andere desktop-PC.

Je kunt nu de schijf benaderen en de bestanden die je niet kunt missen kopieeren.

Schijf weeer terug als master in je eigen PC, opstarten van de WinXP-CD, en XP opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

Ik heb overal op het internet gekeken, maar ik wil er zeker van zijn dat ik niks vergeet en zo..
Wat moet er precies gebeuren als je zo'n ding als slave wil?

Ik heb overal op het internet gekeken, maar ik wil er zeker van zijn dat ik niks vergeet en zo..
Wat moet er precies gebeuren als je zo'n ding als slave wil?

Je moet hem dus gewoon als slaaf ( slave dus) aan een andere computer hangen,daar de voor jou belangrijke zaken naar kopieeren , daarna b.v branden en dan doen wat mijn naamgenoot met snor voorsteld

Ik heb het geprobeert bij een vriend :(
Het wou niet, ik heb m als slave aangesloten, en er was nog een andere master hdd aanwezig...
Alleen nu komt hij steeds bij het F8 scherm en staat er "windows kan niet goed opgestart worden" of iets in die richting. Als ik dan iets kies, dan komt er weer niks.

Het probleem is opgelost. Mijn processor of moederbord ofzo bleek kapot te zijn of zoiets =/
Heeft me 150 euro gekost -.-' maar jah, bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan