PC 'dood' na virus Buma Stemra Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolina2

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
79
Beste PC-experts,

Helaas heeft het virus Buma Stemra onze PC te pakken. Bij het opstarten krijgen we nu een wit scherm en hij doet helemaal niks meer. Opstarten in de veilige modus lukt ook niet. Scherm blijft wit.
Het programma'tje downloaden dat op internet te vinden is, heeft dus nog geen zin.

Hoe kunnen we van het 'witte' scherm af? PC lijkt 'dood'.

Alvast reuze bedankt!

Hartelijke groet,

Carolina
 
Laatst bewerkt:
ik heb zon virus gehad ook op mijn windows pc schrok wel want enkele weken geen gebruik gemaakt van download programma`s zoals frostware
maar heb dat virus ook gehad toen ik mijn computer installeerde had ik een backup gemaakt met programma norton ghost
dus backup was weer op en dat virus was weg
maar hoe kun je nou wappenen tegen dat virus
en kan dit virus alleen op windows krijgen
zijn er al gevallen van een apple mac pc
want ik ga mac pc gebruiken maar vreees hier voor
mac pc wil ik toch wel zuinig op zijn

dus mijn vraag is kan dit of is dit ook op een mac pc gebeurd of kan dit op en mac pc gebeuren
 
Ik heb het virus ook gehad.

Waar ik achter kwam is het volgende:

Schakel internet uit.

Dan je virusscanner laten zoeken (zo kun je tenminste wat!)

Ik heb een laptop, dus ik moest de router uitzetten.


Het virus gebruikt dus internet om alles te vergrendelen.

Daarna had ik met microsoft security essientials de virussen verwijderd.
 
Ik heb uitgevonden hoe het moet en zal het hier onder uitleggen:

1. Sluit je PC af.
2. Start Je PC op.
3. Terwijl op je scherm staat: "Windows starten" gebruik je de powerknop op je PC om de computer uit te schakelen.
4. Nu meot je je PC weer opstarten.
5. i.p.v. dat de PC normaal opstart krijg je nu eerst een keuze: "Normaal opstarten" of "Opstartherstel (aanbevolen)".
6. Klik op aanbevolen, je computer zal nu Windows bestanden gaan laden.
7. Volg de stappen van opstartherstel (tijdens het herstel ook wel systeem herstel genoemd) en laat het gewoon zijn gang gaan.
8. Zoadra opstartherstel klaar is start de PC opnieuw op en is Buma Stemra verwijderd!
(9. Voor de zekerheid is het goed om nog 1 keer je virusscan over je PC te halen, Buma Stemra wilt af en toe een ander virus mee nemen!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan