pc... dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatroking

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Ik heb een zelf gebouwd systeem staan, in een zelf gebouwde houten kast, van de binnenkant volledig tegen statische elektriciteit beschermt met speciaal folie, en foam tussen de hdd en cd-rom om vibratie tegen te gaan. Nu start sinds kort mijn pc helemaal niet meer op! hij geeft niet meer het standaard piepje, en het verwisselen van geheugen werkt niet. ik heb ook al de videokaart verwisseld en de on-board gebruikt, zelfs een CMOS-reset, maar niks werkt.

als ik op de aan-knop druk, gaat de voeding draaien, de fans ook, de cd, de hdd, en de cpu warmt op. er gebeurt verder niks. Weet iemand wat er gebeurt kan zijn? de laatste keer dat ik hem had opengemaakt was net nadat hij klaar was, toen had ik er een nieuwe hdd in gezet. daarna deed het hij nog steeds. nu, 2 maanden later, ligt hij in coma.

Alvast bedankt, Q.

PS
alle onderdelen behalve de fans en de kast (duh, hijs van hout) zijn nog geen 5 maanden oud.

Miss je je monitor kapot

Heb je je VGA Kabel wel uit je moederbord gehaald en in je videokaart gedaan ?

Ik weet niet of je nieuw ben maar tog anders is het onbeschoft

:) WELKOM OP HELPMIJ :)

uiteraard, vergeten te melden. Ik heb m'n pc op 2 tv's aangesloten, en 3 verschillende monitoren en zelfs een beamer. geen succes helaas:(

hoe bedoel je, onbeschoft? ik zeg toch netjes Alvast bedankt.....:confused:

hmm fentileert je houten kast wel goed??? in het ergste geval word het daarin veel te heet, wat mij erg logisch lijkt... daar kan het erg in broeien... en is er iets gesmolten waarvan je niet wou dat het smolt..

aan de achterkant zitten mooie repen uitgesneden, beschermt met gaas, en in de bovenkant zit een LED fan met 6000RPM. gemiddelde temperatuur? 15 graden celcius.

aan de achterkant zitten mooie repen uitgesneden, beschermt met gaas, en in de bovenkant zit een LED fan met 6000RPM. gemiddelde temperatuur? 15 graden celcius.

gemiddelde temperatuur waar??? bij je processor word het meestal wel iets heter.......

uiteraard, vergeten te melden. Ik heb m'n pc op 2 tv's aangesloten, en 3 verschillende monitoren en zelfs een beamer. geen succes helaas:(

hoe bedoel je, onbeschoft? ik zeg toch netjes Alvast bedankt.....:confused:

Haha Ik bedoel ombeschoft van mij :o omdat ik niet zij welkom op helpmij ! ! :P

Btw Miss is het een voeding probleem

Laatst bewerkt:
Hallo !

Alles eruit halen, dus HDD, geheugen, graka, CD/DVD-spelers afkoppelen.

Als je nu opstart, hoor je dan BIOS-beeps ?

Zo ja, 1 geheugenmodule erin.

Zo nee, bijna zeker MBO defect, als voeding oke is tenminste.

Opnieuw opstarten,

BIOS-beeps ? zo ja, graka erin, etc. etc.

Zo kun je redelijk zeker de fout vinden.

Greetz,

Harry.

deze manier had ik ook al eens geprobeerd.. geen succes. Nu ben ik dus niet blij, aangezien MINI-ITX niet bepaald goedkoop is en ik een inkomen van niks heb als 13-jarige.

Bedankt, k'ga maar eens op zoek!

Je geeft aan dat de hardware vijf maanden oud is, nog even een andere voeding aansluiten en dat weet je zeker of het moederbord of de voeding defect is.
Daarna wordt het tijd om je garantie te claimen, dat hoeft je in principe geen cent te kosten.

ik had het van m'n oom gekregen, die had er 2 in plaats van 1 besteld. er zit dus helaas geen garantie op:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan