Pc Dood !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss-X

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
21
:eek: :shocked:
Mijn pc was aan, ik verschoof hem een beetje van de kant, opeens hoor je een pieptoon !
Sindsdien start mijn pc niet meer op en die processorcooler draait ook niet meer..
Hij kan de BIOS nieteens meer bereiken, het ligt niet aan het batterij-tje want die is nog vol..

Wie kan mij helpen !!!!!!!! :(
 
Het beste eerst nakijken of alle kabels er nog goed in zitten.
Want als je fan's al niet meer draaien, dan krijgen ze of geen stroom, of ze zitten vast.

Als je de PC opstart, gaat deze dan ook piepen?
Want aan de pieptonen kan je vaak opmaken waar het probleem zich meest waarschijnlijk voordoet.
 
Druk alle insteekkaarten even op hun plek en controleer alle aansluitingen aan de achterzijde.
 
alle kabels zitten in mijn pc.. hij geeft geen pieptoon als hij start..
hij doet gewoon niets, een zwarte scherm, ik kom niet bij de bios, en die fan draait niet !

Ligt de bios eruit ? of is me pc gewoon gestorven ?
Maar die avond deed hij het gewoon en nu opeens doet hij het niet meer..
 
ligt de bios eruit:D ?? aan de hand van het gevraagde,zie / lees ik dat je geen kenner bent ( wat trouwens helemaal niet erg is,want daarom stel je hier jou vraag)
Trek al je stekkers van de je componenten los en plaats ze vervolgens terug ( uitkijken met stroom en even handjes op de verwarming i.v.m statische toestanden;)

controleer even met een spanningzoeker of iets dergelijks of er nog stroom uit de muur komt.
ik weet niet wat voor computer je hebt, maar geef even wat specs.
 
Ik heb alle stekkers eruit gehaald en weer terug gezet..

Ik heb zelfs de hele stroom eraf gehaald en weer terug gezet..
Het kan toch zijn dat de pc zo een harde klap heeft gehad, en uit is gegaan waardoor de bios eruit ligt?

voor de rest zou ik het ook niet weten .. ik heb een Pentium 3
 
piii-2.jpg

Is het zo'n soort pIII? Die heb ik pas hier ook nog gehad, de processor was half uit het slot gezakt door het verplaatsen van de pc, het terugduwen wekte de pc weer tot leven.
 
Het kan toch zijn dat de pc zo een harde klap heeft gehad, en uit is gegaan waardoor de bios eruit ligt? ( lijkt me niet waarschijnlijk)
je had hem toch alleen maar een beetje verschoven?:confused:

afijn, heb je hem al even open gemaakt en in de kast gekeken?
 
Dat is dezelfde, alleen met ander koelblok.
Al geprobeerd die goed aan te drukken, evenals alle draadjes, kabeltjes en insteekkaarten die je maar kunt vinden in de pc. (maar dat was al gezegd)
 
Bios .
Basic Input Output System.
Dat heeft toch niets met het aan gaan van de pc te maken .
De psu zal wel kapot zijn .
En ja geen stroom ook geen post .
Wanneer een computer wordt gestart, wordt eerst de POST (Power-On Self Test) in het BIOS doorlopen.
Als alles in orde lijkt (de pc piept precies 1 keer), roept het BIOS vervolgens het OS aan (meestal door de eerste sector van een aanwezige harde schijf te lezen). Dit opstarten wordt "booten" genoemd: de bootstrap-routines in het BIOS zijn de eerste stap waarmee de computer zichzelf start.
 
Ja....

Hij deed het gisteren eindelijk , dus ik haal de kabels los(nadat ik hem heb uitgezet) en doe ik de kap dicht.
Daarna sluit ik alles weer aan, en dan brandt het lampje dat groen hoort te branden als hij aangaat , oranje.
En toen deed die fan het weer niet..
Ik denk dat die fan gewoon kapot is ?
 
dus als ik het goed begrijp, deed ie het weer?
En je maakt de computer dicht ......................... en toen einde oefening:confused:

Ik denk dat je even je videokaart eruit moet halen en opnieuw goed terug plaatsen.

wel stroom eraf halen!
 
hmm, ik heb nieteens aan de videokaart gezeten :(

Kan het niet zijn dat die koeler dood is ?
 
al is de koeler stuk, hij moet dan nog wel kunnen opstarten,daarna zal het door de warmte snel over zijn. je hebt de kast open gehad en toen deed ie het wel,omdat hij dan minder snel warm wordt.
en ik denk ook dat je videokaart niet goed in het slot zit, maakt de kast open en probeer het opnieuw,ik hoor van je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan