PC Doorgebrand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Razing

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
167
Hallo,

Ik weet niet in welk topic dit onderwerp thuishoort maar dat zal me nu ook even niet zoveel boeien.

Mijn Pc is laatst gecrasht omdat ik zo dom ben geweest om een geheugen kaart en niet goed in te stoppen. Toen zette ik de PC aan en kwam er een rook wolk vanaf (toen ging de pc na 5 seconden vanzelf uit).

Is dit probleem op te lossen? Want de PC gaat nog wel aan maar dan hoor ik om de paar seconden "PIEEEEP".

Als ik stroom op de pc zet dan brand het lampje aan de voorkant wat normaal aanstaat als de PC ook aan is.

Is dit op te lossen?

Bijvoorbaad dank

Groetjes
Harm :thumb:
 
lijkt erop dat of het geheugen of het moederbord doorgebrand is...
om dit te testen kun je met een ander geheugen stripje proberen of hij nog iets doet,zoja dan heb je geluk
doet hij dan nog PIEP dan zal het moederbord wel ergens doorgebrand zijn en kun je beter een ander moederbord aanschaffen...... :confused:
 
lijkt erop dat of het geheugen of het moederbord doorgebrand is...
om dit te testen kun je met een ander geheugen stripje proberen of hij nog iets doet,zoja dan heb je geluk
doet hij dan nog PIEP dan zal het moederbord wel ergens doorgebrand zijn en kun je beter een ander moederbord aanschaffen...... :confused:

Hallo, ik heb nog een geheugen kaart liggen maar op een of andere manier pakken de klemmetjes dat ding niet hij is precies hetzelfde.

Hoe duur is zon moederbord?
 
als je de piepjes even opschrijft dus kort lang kort lang lang kort bijvoorbeeld, dan kan je op internet zoeken wat er precies fout is.
 
Maar waarschijnlijk is het één lange piep, toch?

De prijs van een nieuw moederbord is trouwens verschillend. Ligt er maar net aan wat voor een je aan wilt schaffen. Maar weet je zeker dat het geheugen niet past? Misschien probeer je hem er verkeerd in te stoppen.

Edit: Ik heb net even gegoogle'd naar "pc opstarten lange piep" en kwam hier uit, bij een forum waar ik het volgende vond:
Heb je toevallig al je hardware getest? Dus je geheugen met Memtest, je harde schijf met Data Lifeguard etc.

Dus misschien is het een optie om je geheugen eventjes te testen met Memtest?
(Of ben ik nou zo dom om te zeggen dat je dat kunt testen, terwijl er nu geen geheugenmodule inzit? Als er namelijk geen in zit en hij piept nu nog steeds eenmalig, ben ik ook bang dat je moederbord overleden is.)
 
Laatst bewerkt:
Maar waarschijnlijk is het één lange piep, toch?

De prijs van een nieuw moederbord is trouwens verschillend. Ligt er maar net aan wat voor een je aan wilt schaffen. Maar weet je zeker dat het geheugen niet past? Misschien probeer je hem er verkeerd in te stoppen.

Nee je hoort ongeveer 2 sec piep dan stopt weer dan begint weer etc.

Ik heb van alles geprobeert.
En het slot waar die andere inzat die nu is doorgebrand is helemaal zwart :p
 
Ik heb van alles geprobeert.
En het slot waar die andere inzat die nu is doorgebrand is helemaal zwart :p

Dan doet hij het waarschijnlijk niet meer:p Als je de rest van je systeem wil posten kunden we een andere mobo uitzoeken.
 
De hardware die in de kast zit, zoals je huidige moederbord, de harde schijf, voeding, etc. Als we de rest van het systeem weten, wordt het al wat makkelijker een nieuw moederbord aan te schaffen.
 
De hardware die in de kast zit, zoals je huidige moederbord, de harde schijf, voeding, etc. Als we de rest van het systeem weten, wordt het al wat makkelijker een nieuw moederbord aan te schaffen.

Dat noteer ik morgen dan wel even, ben nu nogal moe :p. Maar uhm hoe kan ik weten dat het aan me Vaderbord licht?
 
jij zegt toch dat het slot helemaal zwart is;)

Maar als jij de piepjes verteld hoe ze precies gaan, dan kunnen we het nog specifieker zeggen wat er aan de hand is, want die piepjes zijn er niet voor niets:rolleyes:. We horen het morgen wel;)
 
jij zegt toch dat het slot helemaal zwart is;)

Maar als jij de piepjes verteld hoe ze precies gaan, dan kunnen we het nog specifieker zeggen wat er aan de hand is, want die piepjes zijn er niet voor niets:rolleyes:. We horen het morgen wel;)

Niet helemaal zwart, waar de kaart er niet goed in zat zitten 2 zwarte puntjes, ik vertel je het morgen.
 
Als je trouwens de piepjes inderdaad even noteert, kun je eventueel ook even kijken in de handleiding van jouw zogenaamde vaderbord. :p

Tot morgen, trouwens!
 
Als je trouwens de piepjes inderdaad even noteert, kun je eventueel ook even kijken in de handleiding van jouw zogenaamde vaderbord. :p

Tot morgen, trouwens!


Moederbord *STANDAARD* zit vast in PC.

Ja tot morgen :love:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan