pc downclocked vanzelf bij zware belasting.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 230987
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 230987

hallo allemaal,

ik heb 1 week geleden mijn amd boxed koeler vervangen voor een mugen 3 koeler.

met de amd boxed koeler werd mijn cpu +/- 80 graden maar liep verder altijd goed, maar nu met mijn nieuwe mugen 3 loop hij naar de 65 graden en doet zigzelf dan underclocken naar 1,4GHz (hoort 3,6GHz)om af te koelen en lagg dan vreselijk in bf3.

ben er mee terug gegaan naar de alternate en die zeide dat het aan me SLI kon liggen maar heb er toen 1 kaart uit gehaald maar zonder resultaat.

mb: asrock 970 extreme 4
cpu: AMD FX-8150
cpu koeler: scythe mugen 3
GPU: gigabyte GTX 770
kast: sharkoon T28

hoop dat er hier iemand is die mij met dit probleem kan helpen, want bij de alternate weten ze het niet.

alvast bedankt2013-09-22-15h36-Frequency-CPU #0.png2013-09-22-15h36-Temperature-CPUTIN.png

Wat zijn de temperaturen van de cores?

Klinkt een beetje als niet goed gebruik van koelpasta (teveel of te weinig)

open hardware monitor laat alleen core0 zien en in OCCT laat hij ook alleen maar CPU zien.

maar dat zou het wel eens kunnen zijn want heb de meegeleverde koelpasta gebruikt die bij de koeler zat.

Probeer anders eens coretemp om je losse cores uit te lezen, kan best zijn dat die gewoon te warm worden en er daarom downgeklokt wordt.

Misschien dat het niet geheel onverstandig is om de koeler opnieuw te monteren (en nieuwe pasta), teveel pasta zorgt namelijk ook voor teveel warmte. Een rijstkorrel is voldoende.

heb ff geprobeerd met core temp nu.
die geeft aan dat mij 48 graden word.
zelf zag ik dat mijn CPU met OCCT bij full load 66 graden werd en de core's dan allemaal 47 graden zijn, dat is zijn max temp want hij ga dan underclocke

maar volgens mij is 66 graden niet te warm met me oude koeler liep hij 80 graden full load

66 graden is inderdaad nog niet te warm. Toch kan het geen kwaad de koelpasta opnieuw aan te brengen... Dat is de enige suggestie die ik nu heb....

oke bedankt
ik ga morgen dan ff naar de alternate koelpasta halen, is er een bebaald merk wat je me aan kan raden ?

MX-4 van Arctic cooling vind ik persoonlijk goed, andere mensen zweren bij Artic Silver 5. Zit op zich ook niet een wereldschokkend verschil tussen qua prestaties.

ik ga dan voor de Arctic Silver 5 die komt als 1na beste uit de test en is net zo duur als de MX-4
heel er bedankt voor je hulp, laat het nog wel weet als het er tussen zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan