Pc draait geen beeld..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lionel

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hallo ik heb een vraag.
Als ik de pc aan zet dan draaid alles gewoon,dan krijg ik een scherm en kan ik uit de volgende opties kiezen.
F1:Boot
F10:Setup(Ga je naar de bios)
F12:Netwerk server boot
Als ik niks doe dan MOET die gewoon naar het windows schermpje gaan.
Maar dan blijft hij hangen en wordt het beeldzwart.
Op het moederbord zit een lampje en die brand gewoon. (naast het batterijtje.)
Heb het batterijtje al verwisselt ect.Jumpertjes verplaatst ect..
Gisteren dee de pc het nog wel maar omdat we de kleuren in het beeldscherm wouden bijstellen,moest de pc aan dus ik zet hem aan en toen reageerde die niet (We hadden het beeldscherm van binnen nog niet aangeraakt..)

Wie o wie helpt me..

Laatst bewerkt:
Jumpers verplaatsen is niet zo slim, aangezien het systeem met de jumpers zoals ze stonden in het verleden goed werkte, en die dingen springen niet vanzelf op een ander pinnetje.... ik hoop dat je ze weer op de juiste plek hebt teruggezet......

Omdat de batterij er uit geweest is, moet je eerst met F10 je bios controleren en eventueel weer aanpassen.... dat ding kan alles op "default" gezet hebben......
Zet je schijven op "auto" detect.....

Daarna zou het mogelijk weer moeten werken....
Komt daarna hetzelfde scherm weer terug, druk dan op F1 en kijk wat het systeem roept.... mogelijk is je bootsector beschadigd......

Laatst bewerkt:
Okj,zal gelijk proberen.
Maar als het niet werkt ?
Wat houd dat in als de bootsector beschadigd is en hoe vervang je dit,of installeer je dit..

Okj,zal gelijk proberen.
Maar als het niet werkt ?
Wat houd dat in als de bootsector beschadigd is en hoe vervang je dit,of installeer je dit..

Dan gaat erp hetvoor je oplossen ( of iemand anders) als dat mogenlijk is, maar niet gaan roepen van uh...........en wat dan ..............enne hoe zo, en daarna dan.

m.a.w , even geduld aub;)

Wat roept ie of wat gebeurt er als je op F1 drukt........
En wat gebeurt er als je meteen bij het opstarten een paar keer op F8 drukt...?
Over welke Windows versie hebben we het hier?

Laatst bewerkt:
Windows xp,
Als je een paar keer op f8 drukt doet die niks...
En als je op f1 drukt wordt het beeldscherm gewoon zwart..

De PC schijnt dus geen boot device te kunnen vinden [harde schijf], maar het rare is dat hij dat niet terugmeld [normaal krijg je dan zoiets als "gooi er een schijf in waarvan ik kan booten".....], het lijkt er op dat de boel dus al vast zit vóór dat moment...
Als je in bios kijkt, staat dan wel je harde schijf juist vermeld, evenals je CD/DVD drive?
Staat de CD op "first boot", en de harde schijf op second boot? Zoniet verander dat dan...
Zo ja, gooi dan je XP CD in de drive en start opnieuw op.... hij moet dan met de vraag komen: " opstarten van CD Rom"?

We hebben daarvoor ook een probleem gehad met de pc,
toen hebben we hem laten opnieuw instaleren. en toen dee die het gewoon weer.
maar dan vind ik het nog vreemd dat die dan als je een minuut later hem opnieuw start dat dan alles in 1x niet meer doen...

ik heb hem nog steeds op de zelfde plek zitten als voor dat ik hem verplaats had dus hij zit goed :thumb:
Nu ga ik pitten,lees morgen wel verder :D

oke slaap ze,morgen misschien meer geluk;)

Dat is vreemd [tenzij de PC zeer lomp afgesloten is... stekker er uit o.i.d.]....
De dingen die ik je voorstelde zitten nog aan de "software kant" , maar het kan goed zijn dat er een hardware onderdeel kapot is.... vandaar mijn vraag: zet in bios de drives op "auto detect" en kijk of ze wel juist weergegeven worden.... en kijk naar de boot volgorde....
Stop er een XP CD in en kijk of hij dan wel opstart [de boot bestanden zouden door een virus opgevreten kunnen zijn....]

kan iemand mij nog verder helpen ?? :D

:eek: erpcity ga je me nog verder helpen ?
heb snel hulp nodig

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan