PC draait op 90% cpu bij relatief lichte belasting (oud spel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

mijn PC draait op 90% cpu bij een relatief lichte belasting. Om het duidelijker te maken:

Ik speel een online game waarbij twee keer hetzelfde scherm open staat. Deze game is grafisch relatief slecht en mijn PC kan het makkelijk aan.

Normaal gesproken speel ik een versie die vrij recent is met veel "animaties." Hier kan ik makkelijk twee schermen openen zonder enige problemen.

Nu speel ik echter recentelijk een oudere versie, en nu heeft mijn PC problemen. De CPU draait veel te hard (bij de nieuwe 20% en nu 90%). Ik zelf denk dat het iets te maken heeft met dat deze versie is ontwikkeld in de tijd van windows XP, en ik op dit moment W7 draai. Simpelweg compatibiliteitsmodus leek in eerste instantie niet te werken, maar als er wordt aangegeven dat dit zou moeten kunnen wil ik het best nogmaals proberen.

Hoe dan ook, waarschijnlijk is het iets anders. Wat zou dit kunnen zijn?

Mocht er meer informatie nodig zijn laat het me weten.

Is het geheim om welke game het gaat?
En een opgave van de hardware kan ook geen kwaad.

Nee hoor, maar wilde het niet te ingewikkeld maken.

Opzoeken wat de vereiste specs zijn, schiet toch niet op.

Het betreft Conquer Online , maar dan een private server die op een oude versie hiervan draait. Hierdoor is het nagenoeg onmogelijk om te zeggen wat de vereiste hiervoor zijn.

Specs van de Laptop:
- Intel® Core2Duo T9600 processor (2.8-GHz, 6-MB L2 cache, 1066-MHz FSB)
- 4096-MB (2*2GB) memory (800 MHz DDR2 SDRAM)
- 250 GB harddisk, 7200 rpm
- DVD+/-RW Drive
- 15,4” WSXGA+ TFT, (1680x1050 resolution)
- Graphics nVidia FX 770 M, 512 Mb dedicated memory
- Wireless LAN 802.11 a/b/g/n
- Integrated Intel 10/100/1000 network connection
- Onboard 56K V.92 modem
- 4 x USB 2.0
- Express card slot
- Integrated SmartCard reader

Maar ik weet bijna zeker dat het met windows 7 te maken heeft gezien deze topic (Forum van officiële game):
http://bbs.co.91.com/showthread.php?t=713151

Nee, nu wel, maar aangezien hij uit 2010 komt heeft hij geen toepassing op deze versie (ik denk dat de private versie zo'n 6 jaar oud is).

Ik heb nu wel twee bestanden in compatibiliteitsmodus gezet. (Opstart progje en Conquer.exe) Er staat er nu 1 open en die eet 30-40% van mijn CPU

Nu twee en hij loopt alweer op 80-90%

Laatst bewerkt:
tjah de eerste C&C game is totaal niet gemaakt voor dual/quad core cpu's kan dus goed zijn dat er nogal wat performance leaks zijn
ik raad je aan om de latere versie aan te schaffen er zijn redelijk wat patches bij C&C the first decade en de nieuwe 12 pack waarbij dit spel ook is inbegrepen met alle patches uitgekomen.
dit licht zeer zeker aan het spel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan