Pc draait sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoLigthart

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn computer. Sinds een paar weken loopt hij heel erg traag. Ik heb hem al twee keer opnieuw geinstaleerd en elke keer hetzelfde probleem. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Zeg maar wat jullie moeten weten om te kunnen helpen, dan zal ik het hier posten.

PC specs:

Processor: Pentium 4 2,42 Ghz
Geheugen: 1 gig DDR RAM 400Mhz
Videokaart: Geforce 4 TI 4200
Besturingssysteem: Windows XP Pro, SP2

spyware? veeltemp bestanden? draaien er andere programmaÅ› op de achtergrond?

spyware: kijk op www.aso.nl
temp: eigenschappen van C(schijf) schijfopruiming
programma's: ctrl-alt-del en an bij programmaÅ› kijken , en kijken of iets vaal CPU-activiteit heeft

Klinkt is mijn oren meer als een Hardware probleem

(als het de drivers niet zijn.) ff checken of je up to date drivers hebt. (althans beste)

je HDD zal ik zeker ff teste. beste kans dat ie niet goed meer functioneerd (wordt alles langzamer)

Geheugen kan je ook nog ff langs lopen. (meestal heb je dan ook last van error's )

het is By the way geen IMG wat je terug zet??

Greetz HoLo

Wat mis ook ff nuttig is om te doen in een prog zoals SiSoftSandra te draaien.

kijk maar ff

HoLo

Volgens mij is het geen spyware, ik gebruik ad-aware se PRO dagelijks. Die site van www.aso.nl doet het niet. De temp bestanden zal ik zo even proberen, ik weet niet zeker of ik dat van te voren gedaan heb. En programma's die in de achtergrond draaien zijn er ook bijna geen. Ten minste geen die veel cpu in beslag nemen. Volgens mij is het ook een hardware-matig probleem. En het is de hardeschijf denk ik niet, want die is pas een paar maanden oud, en nooit eruit gehaald. Maar ik zal het proberen met een andere hardeschijf. Voor de zekerheid. En nee, het is geen image wat ik terug zet. Gewoon een hele nieuwe instalatie. Mijn geheugen weet ik niet of dat het is, dat is ook een paar maanden oud. Zou ik dat op een of andere manier kunnen testen?

Wat ik ff zal doen als ik jou was is een banchmark draaien van zowel je HDD als je geheugen, CPU ook direct ff menemen.

Prog als SiSoftSandra is daar echt goed voor.

Kan je meteen alle bussen checken.:)
Kijk ff wat mogelijk is.

Bedankt, ik zal het gelijk even proberen. Ik zal het hier wel posten als ik iets vind, of niks ;)

Ik heb net de CPU benchmark gedaan, zal ik hier de resultaten posten? Dat is denk ik het makkelijkste?

Heb je regclean al eens laten draaien? Als het register in de war is dan moet het systeem steeds zoeken naar informatie

Aangezien winXP er vers op is geïnstalleerd lijkt het me niet dat het iets met software te maken heeft...
Ik zou het eerder, zoals reeds opgemerkt, in de hardwaresector zoeken... dus registers cleanen, tempbestanden verwijderen, spywarescannen enzovoorts gaat hier geen resultaten boeken...
Welk merk HD heb je? Ga eens naar de site van de fabrikant en download een diagnostisch tooltje waarmee je een uitgebreide oppervlaktecontrole kan uitvoeren... let wel op met dit soort tooltjes, sommige tests kunnen je complete hd's wissen (dus ook partities verwijderen)

Post ff je je resultaten...

Heb je Btw al een hdd scan gedaan??
Denk echt dat het in je HDD zit namelijk.

Ik ben nu weg voor vandaag.(ff biertje pakken:D na een dag hard werken) maar als dit alles niet lukt is het mis ook een optie je motherboard ff te flashen.
Was bij mij ook het probleem opgelost voor een langzame PC.

En als laaste.. SP2 maakt je pc ook langzamer..(weet niet of het daar aan ligt, maar als dat overeen komt met wanneer je PC langzaam werd..

Greetz suc6 HoLo:cool:

Nee het ligt niet aan SP2

CPU result:

SiSoftware Sandra

Benchmark Resultaten
Dhrystone ALU : 6260 MIPS
Whetstone FPU : 1735 MFLOPS
Whetstone iSSE2 : 3201 MFLOPS

Test Status
Run ID : BISCAYA op woensdag 16 februari 2005 at 18:11:45
NUMA Ondersteuning : Geen
SMP Test : Geen
Totaal Aantal Test Threads : 1
Multi-Core Test : Geen
SMT Test : Geen
'Dynamic MP/MT Load Balance' : Geen
Processor Affiniteit : PP0
Aantal Runs : 64000 / 640

Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Snelheid : 2.40GHz
Prestatie Rating : PR2640 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 512kB ECC Synchroon, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector

Chipset 1
Model : ASUSTeK Computer Inc SiS648 CPU to PCI Bridge
'Front Side Bus' Snelheid : 4x 100MHz (400MHz data rate)

Mogelijkheden
SSE2 Technologie : Ja
SSE3 Technologie : Geen
HTT - Hyper-Threading Technologie : Geen

Prestatie Tips
Opmerking 5008 : Om de benchmarks aan te passen, klikt U op Opties.
Opmerking 5004 : Synthetic benchmark. Mogelijk niet vergelijkbaar met 'real-life' prestatie.
Opmerking 5006 : Vergelijk alleen resultaten met de resultaten van de versie waarvan U gebruik maakt!
Waarschuwing 5009 : Mobiele processors krijgen een lagere score in power management modes. Controleer stroom instellingen wanneer U een lage score krijgt.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.

Heb je je HDD ook mee laten checken/?

wat ik tot nu toe lees is goed.

Wat je ff kan proberen is een uitgebreide HDD scan en een Mem scan..

Als je dat nog ff kan poste..

Suc6 Greetz HoLo:cool:

Ik neem btw aan dat je OS schijf (maxtor) min 15 GB is en een NTFS indeling heeft.

HoLo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan