PC duurt 1 uur over opstarten (Logo moederbord blijft staan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snatz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Ik heb een relatief nieuwe computer, een Intel (R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHz met 3,0 GB geheugen en een P31-A7 Mainboard for Intel processor en uitgerust met Windows Vista 32 bits.

Alleen tegenwoordig blijft bij het opstarten het logo (Biostar) tussen de drie kwartier en een uur bevroren staan op het scherm voordat ik in Windows kom. Er branden geen lampjes op de computer tijdens dit wachten dus er is geen activiteit. Hij is gewoon even dood. Daarna komt ie eindelijk in Windows en werkt alles perfect.

Ik heb nu voor de zekerheid de kabels (SATA e.a.) van het moederbord afgehaald en er weer stevig opgedrukt want misschien dat er een contactje los dat, maar dat mocht niet baten.

Ik heb in de BIOS de logo-weergave bij opstarten al uitgezet in de hoop dat er DOS-tekst voor in de plaats tevoorschijn kwam waaruit ik kon herleiden waar het probleem zat, maar helaas dan blijft het beeld gewoon een uurtje zwart.

Ik heb ook in de BIOS de “boot on onboard LAN” uitgezet omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar helaas ook dit gaf geen verbetering.

Ik denk dat het hardwarematig is maar daar ben ik niet zo bekwaam in. Omdat ik mijn winkel ver weg zit (PC is op en beurs gekocht) probeer ik het eerst zelf op te lossen. Iemand een idee?

Gebeurt dit altijd???

Wat je kan doen is dit (is geen echte oplossing hoor):
Stekker uit het stopcontact en dan de aan-knop van je pc een paar seconde indrukken.
Stekker weer in het stopcontact en de computer weer aanzetten. Nu moet ie het weer normaal doen.

helaas beide oplossingen mochten niet baten :(

ter info: de "bevriezing" begint nog vóór je in de BIOS kunt komen.

Laatst bewerkt:
Na het verwijderen van de batterij is het nog erger geworden zelfs,

PC start vóór het tellen van het geheugen voortaan op met de melding "Press F9 to select booting device after POST" en "Press DEL to enter SETUP" echter helaas kun je dan op het toetsenbord drukken wat je wilt maar niets reageert.

Na ca. drie kwartiertjes zit ie weer in Vista.

Hoi !

Zet is je bios dat Biostart-scherm uit en kies voor het normale POST-scherm.

Staat gegarandeerd in je manual hoe je dat doet.

Nu kun je zien waarop de PC blijft hangen, bijv. op de geheugencontrole, op de HDD controle o.i.d.

Heb je dat uitgevonden kunnen we je beter van dienst zijn.

Greetz,

Harry.

Eeeeindelijk weet ik waar het aan ligt!

Ik heb een usb-hub waar 2 harddisks en 2 printers aanhangen aangesloten op de pc. Zodra ik deze hub uit de pc trek en opstart doet ie het normaal.

Het is een Sweex, model US002.

Kan iemand bevestigen of het probleem is afgelopen wanneer ik een ander merk hub koop? Dat zou erg fijn zijn.

Eeeeindelijk weet ik waar het aan ligt!

Ik heb een usb-hub waar 2 harddisks en 2 printers aanhangen aangesloten op de pc. Zodra ik deze hub uit de pc trek en opstart doet ie het normaal.

Het is een Sweex, model US002.

Kan iemand bevestigen of het probleem is afgelopen wanneer ik een ander merk hub koop? Dat zou erg fijn zijn.

dat heb ik ook eens gehad dat het aan mijn hub ligt gewoon een nieuwe gekocht en alles werkte terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan