PC een beetje opknappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hallo,
Toen ik mn pc kocht heb ik een beetje moeten besparen op de kast en cpu koeler. Vooral de kast is niet echt handig, omdat het een redelijk kleine is en er totaal geen mogelijkheid voor cable management is. Ik zoek daarom naar een nieuwe behuizing, en een cpu koeler die de lompe scythe mugen 2 kan vervangen. Ik dacht zelf aan:
- Corsair 400r
- Corsair H40, iemand ervaring met deze?
Ik heb het liefst een kast met van die gaten om je kabels door te halen. Budget: 100 - 150 euri.

Huidige specs:
Coolermaster elite 430;
Intel core i7 2600;
Scythe mugen 2;
GTX570 DCII (die hele grote, van ASUS);
Gigabyte GA-PH67A-UD3-B3;
Corsair GS600;
Corsair XMS3 8gb;
WD Velociraptor 150gb;
Seagate Barracuda 1tb;
Sony opti-arc dvd

Laatst bewerkt:
Is dat budget voor alleen de kast of voor kast en koeler samen?

Qua kast zou je eens kunnen kijken naar een Coolermaster CM690 (let op, zijn verschillende versie's van). Zelf heb ik een NZXT Tempest Evo, wat ook een erg fijne, maar behoorlijk grote kast is.

Of wat dacht je van de Graphite 600T van Corsair. De Mugen 2 past daar prima in, dus die zou je zelfs kunnen laten zitten ;)

De H40 heeft ongeveer hetzelfde koelvermogen als de scythe, in sommige tests zelfs minder. Als het dus is puur voor de koelprestatie: lekker de scythe laten zitten.

Qua kast heb ik de geluidsarme antec-300 serie. Eenvoudige kast zonder opsmuk, maar gewoon stil en stofvrij. Komt dus ook een beetje smaak bij kijken.

Het gaat er puur om dat de binnenkant netjes is. Dat enorme blok van de scythe zit me enorm in de weg moet ik zeggen. Dat stekkertje bijvoorbeeld, dat helemaal links boven in het moederbord moet was echt een klus, en casefans er recht boven passen niet.

Als je niet overclocked zou ik toch kijken naar een luchtkoeler. Als je wel overclocked is de H40 niet de juiste vervanger.

Ik overclock niet, kan niet eens trouwens :P Tips voor een wat compactere luchtkoeler dan? Ik wil dat lompe ding echt weg hebben :evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
De hyper serie van coolermaster is een stuk kleiner. Als je echter helemaal niet overclocked is de stock koeler ook prima hoor. gratis een aantal af te halen :P

Tenzij je natuurlijk wat meer stilte zoekt, dan zijn er ook prima kleinere scythes, bijvoorbeeld.

Haha ok. Ik denk dat ik het als volgt ga doen: Ik hou de koeler gewoon, en neem de corsair 500r. Ik vraag me alleen af of de twee fans boven passen ivm met de scythe, wat denk je?

Heb al bijna 10 jaar waterkoeling, dus geen idee, maar misschien dat iemand anders een inzichtelijk idee heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan