Pc eerst ontladen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikkink

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo. ik zag op internet een filmpje dat iemand een pc bouwde. en hij zich eerst moest ontladen. ik wou mijn pc een beetje gaan schoonmaken, extra fan enz plaatsen. euhm de voeding stekker er uit natuurlijk. ontladen moet dat ook , zo ja .. hoe? :eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan altijd beter ontladen als je in een pc gaat werken (moest je per ongeluk iets aanraken waarmee je kortsluiting kunt geven). Ontladen kan je simpelweg door een onbeverft stuk radiator aan te raken.

pc

Euhm waarmee kan het nog meer, en gaat dit zo makkelijk , wist ik niet , haha

Euhm waarmee kan het nog meer, en gaat dit zo makkelijk , wist ik niet , haha

Ik heb ooit met verbazing staan kijken naar iemand die een aarde stekker in een aarde-wandkontaktdoos stopte met alleen de aardedraad aangesloten.
Deze draad zat bevestigd aan zijn zilveren armband.
Op deze manier was hij in z'n PC aan het schroeven.

Levensgevaarlijk, niet doen dus, maar het werkt wel.

Mijn vraag aan hem was: Of hij graag dood wilde, maar hij zag het probleem niet.

pc

Haha die manier gebruik ik ook niet, maarja mijn vraag was, hoe wel? een ongeverfde radiateur, maar nog meer? :D

Haha die manier gebruik ik ook niet, maarja mijn vraag was, hoe wel? een ongeverfde radiateur, maar nog meer? :D

Hiervoor zijn speciale polsbandjes verkrijgbaar bij een goede computeronderdelen zaak en deze moet je aan aarde hangen.
Een blank stukje centrale verwarming of pijp hangt meestal als het huis goed geinstalleerd is aan aarde.

pc

Oke dat moet vast lukken, die man op zo'n filmpje pakte een stekkerdoos en hield z'n vingers tegen 2 van die clipjes die aan ze zijkant zitten. verder nog andere manieren?

Oke dat moet vast lukken, die man op zo'n filmpje pakte een stekkerdoos en hield z'n vingers tegen 2 van die clipjes die aan ze zijkant zitten. verder nog andere manieren?

Dat is een eenmalige ontlading, maar statische elektriciteit kan weer opnieuw ontstaan.
Trek maar eens een wollen trui over je hoofd, het geknetter wat je hoort is statische electriciteit. Ook al je met schoenen over bepaalde vloeren loopt, geeft statische electriciteit.
Zo zijn er vele manieren te bedenken waardoor je geladen kunt worden.

Daarom is een permanente verbinding met aarde altijd de beste.

Maar ook ik gebruik eigenlijk nooit of zelden een polsbandje, het risico dat je iets beschadigd is niet zo groot. Maar dat was je vraag ook niet.

Ik heb ooit met verbazing staan kijken naar iemand die een aarde stekker in een aarde-wandkontaktdoos stopte met alleen de aardedraad aangesloten.
Deze draad zat bevestigd aan zijn zilveren armband.
Op deze manier was hij in z'n PC aan het schroeven.

Levensgevaarlijk, niet doen dus, maar het werkt wel.

Mijn vraag aan hem was: Of hij graag dood wilde, maar hij zag het probleem niet.

ik snap er eigelijk niet aanw at er zo gevaarlijk is, het klinkt gevaarlijk, maar op arde staat geen stroom... daarmee kan je je dus perfect mee ontladen, en die 'clipjes' dat is de aarde in je stopcontact

pc

mischien domme vraag, maar kan je deze aanraken als er stroom op staat?

pc

Ik heb zojuist een verwarming gevonden, waar een stuk ongeschilderde pijp aan zit. en daar aan kabeltje de grond in, dus geaard neem ik aan, euhm alleen aanraken. en kan ik aan de slag? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan