pc en internet steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb mijn pc goed beveiligd tegen virus en spyware etc.
Toch loopt mijn pc steeds vaker vast en werken programma's niet meer naar behoren.
Internet wordt ook steeds trager, ik moet mijn modem wel tig keer per dag opnieuw opstarten, maar dat kan ook een ander probleem zijn.
Nu heb ik het idee dat er teveel programma's meedraaien.
Hoe is dat te controleren en hoe weet ik wat schadelijk is en wat niet en wat ik dus kan verwijderen?

Laat eerst je spyware programma en je anti-virus programma een uitgebreide scan doen. Dan zien wij verder. Je kan ook je computer optimaliseren met cccleaner en dergelijken...

allemaal al gedaan, niks gevonden, ik heb sas, mawarebytes, ccleaner, avira er op los gelaten

Dat je je modem opnieuw moet opstarten, ligt waarschijnlijk niet aan je computer.
Als je je pc weer echt fris en snel wilt hebben, zul je windows opnieuw moeten installeren.. ;)

was ik al bang voor, dan moet ik er toch een keer aan geloven.... binnenkort toch eens kijken naar een nieuwe pc. Is er een manier om dan een opstartschijf te maken met alle programma's die ik gebruik?
Nu heb ik wel windows, maar dan moet ik alles opnieuw installeren.

zie mijn bericht.

Laatst bewerkt door een moderator:
was ik al bang voor, dan moet ik er toch een keer aan geloven.... binnenkort toch eens kijken naar een nieuwe pc. Is er een manier om dan een opstartschijf te maken met alle programma's die ik gebruik?
Nu heb ik wel windows, maar dan moet ik alles opnieuw installeren.

Ik vrees dat dat niet werkt. Je hebt de kans met een schoone lui te beginnen :d

aoaoo00 Nederlands typen.
Of wegblijven.
We zijn een Nederlands forum dus de voertaal is ook Nederlands.

Nu begrijp ik niets van. Is mijn Duitse afkomst weer naar voren gekomen of heeft de opmerking betrekking op het citaat van Joey1973? :shocked:

Mocht het het eerste zijn dan vat ik het als compliment op. Eindelijk wordt er niet meer Duits of Engels tegen mij gepraat...

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Lutz,

Is jouw gebruikersnaam aoaoo0 ? volgens mij niet en dus is het ook niet tegen jou.

1. defgramenteer.
2. scan met je virus scanner.
3. bij configuratie scherm en dan software kun je dingen verwijderen.
verwijder dan programmas en dingen die je niet nodig hebt.
4. defragmenteer nog eens.
5. Als het nog steeds traag is raad ik je google chrome of firefox aan want die gaan snel.

Thanx, inmiddels ben ik eruit.... modem firmware moest geupdate worden. Pc lijkt het ook weer iets beter te doen, waarom weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan