pc en laptop zien via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1976dh

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
hallo
misschien is deze vraag al eens gesteld hier maar ik kan het niet vinden in het forum dus hopelijk heeft iemand de link als die er is

ik wil mijn xp-pc xp pro sp3 op zon manier instellen dat deze mijn vista home premium lap kan zien (en andersom uiteraard).
is dat mogelijk via de router is het het makkelijkste om dat via een crossed of twisted utp kabel te doen ?
ik weet dat het via kabel kan maar kan het ook via de router ??

alvast bedankt !

Dat kan zeker via de router.
Je moet op Vista wel je netwerk goed instellen, zodat dat niet op openbaar staat, want dan zien ze elkaar niet.
Anders zou je gewoon via netwerk elkaar kunnen vinden

ok dat probleem is uit de lucht (het kan dus via de router
volgende probleem is hoe te doen
ben geen computer leek ... ik weet genoeg maar via router koppelen heb ik nog nooit gedaan.
weet jij dat?
de pc is draadloos trouwens

als beide pc's kunnen communicaren met de router (en wss het internet) hoef je je over fysieke verbindingen geen zorgen meer te maken. het is enkel een kwestie van het communiceren tussen beide pc's. tussen XP en Vista is voor mij nog altijd een groot raadsel, maar wat altijd zou moeten werken is als je de computers onderling aanroept met hun IP-adres. bijvoorbeeld, als de vista-pc het IP adres 192.168.1.102 heeft roep je dit aan in je verkenner:

Code:
\\192.168.1.102

en vice versa :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan