pc en printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo,

Ik heb een netwerk via een draytekrouter/switch.
Beide pc,s draaien wxp pro, Internet is gedeeld en de shareddocs van pc 1 en 2 kan ik vanuit pc2 benaderen. Vanuit PC 1 zie ik alleen die van pc 1 en niet die van pc 2.

Dit is het 1ste probleem. Mogelijk heeft dit te maken met het 2e probleem?

Aan pc 2 hangt een printer hp840c [usb] deze wil ik delen met pc1 maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat de printernaam mogelijk niet correct is.[..dat is Printer840c dus die klopt wel] of dat de printer niet langer verbonden zou zijn met de server. !?!?

Beide pc's hebben een eigen unieke naam, zitten in een netwerk met dezelfde groepsnaam. Alle onderdelen zijn ingesteld op delen. Op beide pc's heb ik beide gebruikers aangemaakt met alle rechten.

Bij het zoeken naar een netwerkprinter zie ik wel de andere pc maar niet de printer die daarop hangt.
De printer heb ik wel gedeeld.

Wie helpt me..ik weet niet meer waar ik moet zoeken?

Groeten
Henny
 
Op pc2 een firewall draaien? Mocht daar XP op staan kijk dan ook of de interne firewall aan staat
 
Hoi Mario,

Nee de firewalls staan ook uit.

Wat heel belangrijk kan zijn en wat ik ook vergat te zeggen is dat op pc2 naast de lanverbinding een netwerkbrug staat.
Ik weet niet precies hoe ik die wegkrijg en de lan verbinding opnieuw terug kan halen.


Thnx
H
 
Laatst bewerkt:
Ga in pc1 eens naar start, uitvoeren en typ daarin: \\pc2 waarbij je pc2 dient te vervangen door de naam van de 2e pc.

Zie je dan wat staan of krijg je een foutmelding
 
Hoi Mario,

Als ik dat doe krijg ik een foutmelding.
Bij pc 2 gaat dit goed.
zie bijlage...

Ik heb idd geen wachtwoorden op de pc's ingesteld....zoals de melding weergeeft maar dan zou die pc1 het ook niet mogen doen lijkt me...!?

Greetz
H
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het moet gaan zoeken bij de gebruikers.

Controlleer op beide pc's welke gebruikers er staan en of er verschil is
 
Hoi Mario,

Op pc 1 heb ik de oorspronkelijke gebruiker A met alle adminrechten staan
en op pc 2 heb ik de oorspronkelijke gebruiker B met alle adminrechten staan

Om het netwerk te creeren heb ik gebruiker A ook aan gemaakt op pc 2 met eveneens alle rechten en gebruiker B heb ik ook op pc1 aangemaakt ook met alle rechten.

De gastaccounts staan momenteel uitgeschakeld.
Verder staat er op beide pc's ASP.NET Machine A...[de rest is niet zichtbaar] met beperkt rechten en met wachtwoord beveiligd....dit wachtwoord ken ik niet...dit is iets wat zich heeft geinstalleerd toen ik xp ging updaten.

Groetjes
H
 
Ondanks dat je zegt dat je firewalls uitstaan (ook de xp firewall) ga mijn gedachten wel steeds daar naar toe.

Als je het gastaccount eens aanzet om te kijken of het dan wel werkt
 
Opgelost..!!

Hey Mario

Nou je raad het nooit.
Het probleem is opgelost voor wat betreft het zien van die ene pc2.
Ik heb "voor de gein"alle gebruikers een [hetzelfde] wachtwoord gegeven en voila.
Wat ik zo vreemd vind is dat ik van de een wel in de andere kon komen enniet omgekeerd zonder wachtwoord.

En ik heb net vanaf de ene pc een printopdracht verstuurd[hij zag de printer nu wel staan] en deze doet het ook.

Ik ben weer zielsgelukkig...bedankt en iedereen natuurlijk voor het meedenken zo strand je samen toch weer op een idee...waarvan je dan vermoed dat dat het niet kan zijn. Dit bewijst maar weer dat hoe onlogisch iets ook lijkt je het toch moet uitproberen.

Nu nog een tweakui erover zodat we niet steeds hoeven in te loggen :D
Greetz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan