Pc erg traag, veel foutmeldingen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter wmr1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wmr1

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Hallo, ik heb een probleem.
Mijn pc is verschrikkelijk traag, geeft erg veel foutmeldingen en installeerd programma's niet helemaal. Het komt zeer regelmatig voor dat programma's niet reageren (linksboven wordt het betreffende icoontje rechthoekig, wit met een blauwe bovenrand).
De pc bevriesd als het ware, dit duurt even en dan gaat hij weer verder.
Hierbij een voorbeeld van een foutmelding.
foutmelding.jpg
Verder heb ik de nodige programma's laten draaien, om te kijken of er virussen, spyware of andere troep op stond. Er werd niets gevonden, behalve bij een online scan waarbij BDS/Agent.CSX werd aangetroffen.
Ook Firefox is erg traag, terwijl ik daar niets aan heb veranderd.
Om een indicatie te krijgen van de traagheid: dit bericht heeft me iets meer dan een uur gekost, inclusief het invoegen van het bestand.
Oja, ik weet niet zeker of het bericht hier goed staat, mocht dat niet zo zijn, dan alvast excuses hiervoor.

Hi,

Ik zou 'em eens defragmenteren als ik jou was ;)

Daarnaast, zou ook eens kijken welke programma's in het geheugen worden geladen bij het opstarten van de pc. Dus, wat je kan doen is run command->msconfig en dan ff kijken welke programma's er bij het booten worden geladen en alles wegvinken wat je niet echt nodig hebt (als je het nodig hebt kun je het altijd nog executen).

Er is ook een optie om een clean boot te doen, via de eerste tab van msconfig, maar ik zit nu in linux dus kan niet direct zeggen hoe dat heet.

Cheers,

D

Laatst bewerkt:
Defragmenteren gaat even niet lukken, de foutmelding: kan defragmentatie niet starten verschijnt.

Mmm, dat probleem heb ik ook gehad.

Wat je nog kan proberen is de trialversion van PerfectDisk te downloaden en daarmee te defragmenteren.

Anders zou ik inderdaad windows maar opnieuw installeren.

Cheers,

D

Ik heb een week of 6/7 geleden mijn pc (laptop) opnieuw geinstalleerd, er zijn minder programma's op gezet, waardoor de pc een stuk sneller zou moeten werken. Dat gebeurde ook, alleen de laatste tijd is hij heel erg traag, terwijl ik toch geen rare dingen heb gedaan.

Hieronder een paar ideetjes:

1) Schijfcontrole
2) Scannen met AVG Anti-Spware ( het nieuwe ewido )
3) Modem/router resetten, dus modem uit en uit stopcontact
4) Je pc opschonen met CCleaner
5) Registerscan doen met RegCleaner
6) Overbodige programma's verwijderen
7) Kijken wat er allemaal draait tijdens windows.
Rechtsonderaan zie je wat tekentjes, en kijk eens hoeveel processen bij Crl+Alt+Delete.

Ik heb inmiddels alle stappen uitgevoerd, er werden 42 tracking cookies gevonden en die zijn verwijderd. Pc opnieuw opgestart, maar geen verschil waargenomen.
foutmelding1.jpg
deze foutmelding kwam bij het installeren van AVG Anti-
spyware.

Helaas, programma werkt niet bij mij, tenminste, ik kan hem niet openen.

Je moet de memtest zetten op een floppy of op een cd-rom.
Er zijn dan ook twee versies te downloaden: eentje die kan op een floppy en de ander kan op de cd-rom. Want memtest draait je niet als Windows bezig is.

Download van die website de versie die jij wilt.
Als je een floppy versie hebt, moet je de floppy eerst formatteren: doe de floppy erin en klik mer rechts in Deze Computer op je floppy drive, en kies voor Formatteren.
Als je de cd-rom versie hebt gekozen, moet je de bootable-image ( waarmee je later je pc kan laten opstarten ) branden met Nero. Kies in Nero StartSmart voor de categorie Kopieren en Backup en dan voor Image branden naar schijf.

Doe dan je flopy of cd-rom erin. Er zal niks gebeuren.
Start de pc opnieuw op, waarschijnlijk krijg je dan de memtest te zien, laat deze voor een goede test van je geheugen een nachtje draaien. Daarnaa moet je de test handmatig afbreken want anders gaat ie eideloos lang door. En kijk natuurlijk even of de memtest fouten aangeven.

Krijg je niks te zien van memtest, en gaat Windows gewoon laden, dan moet je dat even zeggen dan moeten we de volgorde van opstarten veranderen in de Bios, maar probeer het eerst maar even zo.

Succes!:thumb:

Ok, bedankt. Ik ga hier mee aan de slag.
Kan zijn dat ik vrijdag pas weer wat kan doen, ben deze week weg.

Hmm, net opnieuw opgestart, maar er gebeurde niets.
Memtest is een .bin bestand en mijn pc herkent die niet.
Ook via de website van Microsoft kan ik niets vinden.
Ga toch even proberen of ik het ergens kan downloaden.

Hallo, ik heb een probleem.

Oja, ik weet niet zeker of het bericht hier goed staat, mocht dat niet zo zijn, dan alvast excuses hiervoor.

Hallo!

Het klinkt mij eerder als een harddisk probleem in de oren... Geen fouten gevonden tijdens scandisk?

Heb je iets van Norton Disk Dokter ofzoiets dergelijks?

Groetjes,

Marco

Als je de floppy of cd erin doet dan gaat windows gewoon laden.
Je moet de cd/floppy er in doen als de computer gewoon draait.
Dan opnieuw opstarten met cd/floppy erin. Gaat Windows dan gewoon laden?
Zo ja, druk eens helemaal aan het begin van het opstarten op Delete.
Mischien kom je dan in de Bios ( hier en hier info) van je pc.
Daar moet je zoekan naar de Boot sequence ( = bootvolgorde, dus van welke media je pc probeert op te starten ) daar moet je je cd-rom drive of floppydrive als eerste instellen, dus boven je hardeschijf.
Als je de bootvolgorde hebt veranderd opnieuw opstarten en de pc zal opstarten met jouw floppy/cd en dan kan je memtest 8 uur laten draaien!

Succes!:thumb:

En nog iets,

Je kan inderdaad je harde schijf testen op fouten.
Dat kan het best met een hardescijftest-tooltje van je fabrikant.
Zoek uit welke hardeschijf je hebt van welk merk je hebt:
Ga naar Deze Computer, klik rechts op je hardeschijf ( waarschijnlijk C: ) en kies voor Eigenschappen en dan bij het tabblad Hardware. Vermeld dan hier welk merk en type.
Dan kunnen wij even een test-tooltje voor je vinden en kan je ook nog je hardeschijf testen.

Dus 2 dingen: memtest en hardeschijf!

Het klinkt mij eerder als een harddisk probleem in de oren...

Ik heb van de week een harddisk omgeruild bij Mycom die de zelfde fout had. Ze hebben hem aan de tester gezet en de uitslag was ok. Maar om zeker te zijn gaven ze 'toch een nieuwe. Nadien heb ik de foutmelding niet meer gekregen :thumb:

Sorry dat het even duurde.
Mijn harde schijf is het probleem, die moet vervangen worden.
Ik ben inmiddels op zoek naar een nieuwe laptop, mijn huidige heeft ook al het nodige te verduren gehad.
Voor een ieder: bedankt voor de hulp en suggesties.
:thumb:

Sorry dat het even duurde.
Mijn harde schijf is het probleem, die moet vervangen worden.
Ik ben inmiddels op zoek naar een nieuwe laptop, mijn huidige heeft ook al het nodige te verduren gehad.
Voor een ieder: bedankt voor de hulp en suggesties.
:thumb:

Als ik een tip mag geven bij aankoopt laptop: koop nu gelijk een goede die lang meekan.
Met een ruime hardeschijf ( 100 GB voor laptop ), snelle processor en 1 GB Ram.
Dan kan eventueel Vista er ook op draaien!

he probeer ook je bij het opstarten programma's "uit te zetten"
dit doe je door bij start--> uitvoeren --> msconfig.exe inypen
en dan in de tabbladen opstarten aan te klikken
hierna de programma's die je niet wil laten opstarten uit vinken.
oja k gebruik als "opschoon programma's" ad-aware, CCleaner, www.ewido.net

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan