Pc fan maakt lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
Ik heb een computer zelf gebouwd
Ik heb alles nieuw ingeplaatst alleen de koeler van de cpu kom uit een oude am2 cpu pc en mijn cpu is am3
Nu is mijn probleem dat hij veel geluid/lawaai maakt de cpu koeler deed op de oude moederbord het zonder lawaai dit lawaai begon na het overzetten en koelpasta aan te brengen

Ik heb thuis nog wel een vierkant fan die ik boven op de zilveren metale plaat kan bevestigen

Iemand tips software matig

Specs zelfgebouwde pc
Corsair Carbide SPEC-01 Mid-Tower PC Case

Asrock 880GM-LE

Amd Athlon x2 280 am3 processor

2x Kingston HyperX FURY Blue Series - DIMM 240-pins 4GB

HKC V-Power 450W Voeding Retail, 12cm Ventilator [V-450]

Westerm digital 500gb Hardisk 3,5inch

LG CH12NS30 - DVD±RW (±R DL) / BD-ROM station - intern

En de standaard cpu koeler van een am2

Laatst bewerkt:
Waarom heb je niet de nieuwe koeler die bijgeleverd zat bij je processor gemonteerd? Het kan best zijn dat de vorige processor een slechtere koeler had die de warmte van de nieuwe processor niet kan afvoeren en dus harder moet draaien.

Ja je hebt gelijk waarom geen nieuwe dit komt omdat mijn vriend nog een am3 socket cpu had liggen en ik die kon hebben en die ik dan ook er ingeplaatst heb zo had ik geen cooler (vriend ook niet had hem al in een andere pc gezet) en vandaar dacht ik ik zet een een koeler van een am2 er in maar die is niet goed draaid lawaai te maken een intel pentuim pctje van 2.5jaar die tegelijk samen met de nieuwe werkt is wel stiller

Ik heb thuis nog een
Ronde intel koeler voor socket 775 cpu

Ook heb ik nog de Cooler Master X Dream i117
http://pclcomputers.nl/processor-koelers/2044_cooler-master-x-dream-i117

Alle 2 ter vervaning voor de intel pentium pctje maar nooit orginele vervangen

Ik zoek een goede koeler die stil zou zijn want in de behuizing boven zitten gaten en achter voor de fan ook dus vandaar

Als het kon in tilburg bij bijv mycom

srpchulp sinds ik het moederbord proccrsor koeler dvd drive voeding(alle kabels aangesloten) in gebouwd heb heb ik alleen de boot op opstarten van cd gezet en verder heb ik niks aan of uit gezet
Dus ik zal de Cool-and-Quiet" aanzetten en kijken

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste musaneter1,

Ik heb de 3 laatste berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand gereageerd heeft op je vraag kun je de knop "bericht aanpassen" gebruiken om informatie toe te voegen.
Succes met je vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan