PC flipt met XP instalatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0185

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hallo,

Ik heb mijn nieuwe pc inelkaar gezet en kwam gelijk al met een aantal problemen. Ten eerste dat mijn computer IDE niet herkend dus kon gelijk een andere SATA DVD speler kopen.

Toen leek het mij ook wel handig om er een besturingssysteem erop te zetten, ik had nog een originele Windows XP liggen dus ik gebruikte die maar. Maar als ik hem wil instaleren geeft hij na iets van 5 minuten een blauw scherm (de bekende error).
Wat zou ik kunnen doen zodat ik toch Windows kan instaleren zonder dat ik telkens een foutmelding krijg??

Specs:
Asus P5Q-E
Intel E8400 niet OC
Club 3D 4870 OC (standaard)
4gb OCZ 1066mhz DDR2
Samsung spinpoint 750 gb ( net nog geformateerd)

Ik weet dat ik hier altijd wel een goed antwoord krijg dus:
Alvast bedankt:thumb::thumb:

Ik weet het niet zeker.Maar controleer eens als je ram modules tegoei insteken.
Dat kan mss de oorzaak zijn van de blauwe scherm.

Wel spijtig dat je nu een halve GB ram moet afgeven omdat XP Pro maar 3.5 GB RAM ondersteund.

Wel spijtig dat je nu een halve GB ram moet afgeven omdat XP Pro maar 3.5 GB RAM ondersteund.

De 3,5 gb limit zit em niet in XP.
Het limiet is een 4gb limit address space van een 32bits OS, een groot deel daarvan word gebruikt door RAM, maar dit is niet het enige geheugen in je pc, zo heeft je videokaart ook nog geheugen die hiervan gebruik moet maken (niet te verwarren met een onboard kaart die gebruik maakt van RAM, dat is een ander verhaal)

Het is de gewone "Blue Screen of Death" deze is denk ik wel bij je bekend toch?

En alle geheugens zitten er goed in.

Even een UPDATE:

Windows staat erop maar als ik 4 gb erin doe gaat hij naar het windows laad scherm en dan start hij weer gewoon op, elke keer. Maar als ik er 2gb uit haal wil hij wel gewoon opstarten:confused::confused:. Is het ene probleem op gelost komt het volgende probleem weer aanwaaien :mad:.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan