Pc Formateren :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Go_on

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Ik wil me pc formateren, maar het lukt niet egt:confused:

Als ik dan bij het opstarten (bios) intik

Format c:

krijg ik: Format not supported on drive c:.

wat doe ik fout en wat moet ik doen:( ik heb het nog nooit gedaan en snap er dus ook geen snars van:shocked:

kan iemand mij helpen?? want ik weet ook niet goed wat ik allemaal nodig heb, want ik heb wel zon diskette gemaakt, maar volgens mij de verkeerde ofzo :eek:

Me pc loopt de laaste paar dagen heel erg slecht, sloom, start soms programmas niet op(terwijl ze wel staan bij processen :S) of hij duurt super lang over uiteindelijk afsluiten -> oorzaak waarscheinlijk over gebruik :P ik heb egt super veel software erop gezet en weer verwijderd, games etc.

kan iemand mij uitleggen hoe ik het in vredes naam moet doen :(

thnx
Go_on

Als je de optie snelformatteren krijgt, moet je deze niet nemen. Ga voor het normale formatteren. Bij snelformatteren blijven vaak veel dingen van voor de formatatie achter

Je kan ook eens goed scannen met spybot en adaware, misschien zit er wel allerlei rotzooi in je PC.
Daarna defragmenteren en wie weet, dan hoef je misschien niet te formatteren.
Als je toch gaat formatteren, zorg dan wel eerst voor de juiste stuurprogramma's van al je hardware, dus netwerkkaart, videokaart, geluidskaart e.d.

Succes

Bij me pc zat bijna geen cds enzo, het was allemaal al erop.
Maar dus als ik die ene link goed lees, dan moet ik die service-pack 2 Nederlands op een cd branden dan cd-rom als eerste zetten (hij staat nu op floppy). en dan de pc weer opnieuw starten en dan doe hij het allemaal automatich>?

Want had al zoiets gedaan(dan via een floppy maar waarscheinlijk geen xp:p) en toen kreeg ik dus zon error van: Format not supported on drive c:.
word daar niet bedoeld mee dat het niet mogelijk :confused: of lag het aan dat verkeerde floppy??

EDIT:

En hoe zit het met me virus scanner en firewall:confused: ik heb de nieuwste norton 2006, en die wil ik niet kwijt raken :mad: pokke veel geld! Daar heb ik geen cd rom van, omdat hij er al op stond toen ik de pc kocht en we verlengen ons abennoment elk jaar, dus gaat die ook verloren en als hij verloren gaat kan ik hem dan ook weer terug krijgen :( dat is eigenlijk het enige wat egt noodzakelijk na het formateren eropmoet zitten.

Laatst bewerkt:
@ Go_on: je bent met twee dingen tegelijk bezig en die haal je door elkaar. <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=245892" target="_blank">Hier</a> geef je aan dat je problemen hebt met het installeren van SP2. In dat topic heb ik je ook het e.e.a. geadviseerd, maar daar reageer je niet op. Ik zou dus eerst in dat topic verdergaan als ik jou was en proberen SP2 te installeren. Het is niet nodig om het SP2 installatiepakket op CD te branden. Als je mijn advies in je andere topic opvolgt, moet je SP2 kunnen installeren met het SP2-bestand wat je gedownload hebt. :)

ikself zei:
@ Go_on: je bent met twee dingen tegelijk bezig en die haal je door elkaar. <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=245892" target="_blank">Hier</a> geef je aan dat je problemen hebt met het installeren van SP2. In dat topic heb ik je ook het e.e.a. geadviseerd, maar daar reageer je niet op. Ik zou dus eerst in dat topic verdergaan als ik jou was en proberen SP2 te installeren. Het is niet nodig om het SP2 installatiepakket op CD te branden. Als je mijn advies in je andere topic opvolgt, moet je SP2 kunnen installeren met het SP2-bestand wat je gedownload hebt. :)

Ja dat lijk me wel het verstandigst:confused:

Windows

Hallo,

ik heb een probleem met het kopieren van muziekclips naar lege DVD's. Als ik een clip wil kopieren naar en lege DVD krijg ik de foutboodschap "windows is een probleem tegengekomen bij het kopieren van dit bestand. Wat wilt u dat windows doet? " Ik kan alleen opnieuw proberen of annuleren aanklikken. Wat kan ik hier aan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan