pc formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter bic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, heb dat niet gezegd, inderdaad ja het moet in veilige modus. Opstarten in veilige modus doe je door bij de schermen voor windows opstart, op F8 te duwen en dan veilige modus te nemen. Als dat niet lukt volgende keer F5 proberen, als dat niet lukt gebruikt je pc een andere F... om die opties te bereiken. Zoek dan in de handleiding van je pc (die ik trouwens nooit heb gehad bij de mijne)

Geplaatst door James007
De licensiesleutel van je eigen XP vastkrijgen is niet moeilijk, google is naar rock XP, in dat programma vind je ook die licensiesleutel terug. Niets illegaals aan trouwens, voor wie dat mocht vrezen, als je die sleutel probeert op een andere xp, dan zal hij NIET activeren. Ik raad trouwens ook niet aan om via de wizard productactivatie die je zal krijgen als je geherformatteerd hebt, je licensiesleutel opnieuw in te vullen, want dan denkt microsoft misschien dat je hem op een andere pc probeert te installeren, laten we het toch maar op die WPA houden.

ik heb eens gelezen dat je xp 3X kan instaleren in een bepaalde periode.
wordt het dan meer dan moet je tekst en uitleg geven

Ja kheb dat ook al eens gelezen, we zijn wel goed op elkaar afgestemd vanavond. :)

Meer weet ik daar ook niet van.:(

Geplaatst door James007
Ja kheb dat ook al eens gelezen, we zijn wel goed op elkaar afgestemd vanavond. :)

Meer weet ik daar ook niet van.:(

zeker,

alleen de persoon waar het om gaat reageert geloof ik niet meer.
als het hem maar niet te veel wordt:D :thumb:

Nee, maar een bericht om de 30 seconden is inderdaad snel. Nu, ik vind dat het topic, in een recordtempo, met een overflow aan informatie, is opgelost.

Conclusie, kopieer wpa vanuit system32 naar een diskette, herformatteer je XP met een cd van vrienden, sla de activatiewizard over, start opnieuw op in veilige modus (F8), en kopieer de wpa terug naar de system32 map, start opnieuw op.

Dat hebben we netjes gedaan.:D :thumb:

Geplaatst door James007
Nee, maar een bericht om de 30 seconden is inderdaad snel. Nu, ik vind dat het topic, in een recordtempo, met een overflow aan informatie, is opgelost.

Conclusie, kopieer wpa vanuit system32 naar een diskette, herformatteer je XP met een cd van vrienden, sla de activatiewizard over, start opnieuw op in veilige modus (F8), en kopieer de wpa terug naar de system32 map, start opnieuw op.

Dat hebben we netjes gedaan.:D :thumb:

zo is het maar net:D :thumb:

en welke registratie code moet ie dan invullen? is wel lache als je eerst alles formateerd en dan nog een installatiesleutel moet hebben. Je kunt deze installatiecode aflezen met everest geloof ik (correct me if i'm wrong) mocht dit toevallig toch al ergens staan hiero in dit topic laat dan maar zitten :D

Gewoon via Emule een illegale versie downloaden.
Succes ermee.:cool:

Geplaatst door Pretender
en welke registratie code moet ie dan invullen? is wel lache als je eerst alles formateert en dan nog een installatiesleutel moet hebben. Je kunt deze installatiecode aflezen met everest geloof ik (correct me if i'm wrong) mocht dit toevallig toch al ergens staan hiero in dit topic laat dan maar zitten :D

Geen, bij de activatiewizard GEEN installatiesleutel invullen, gewoon de wizard overslaan. Ben je bang dat het niet gaat lukken met WPA, dan kan je voor de zekerheid voor dat je formatteert met Rock XP de installatiesleutel die gebruikt is om jouw huidige XP mee te registreren, aflezen en ergens opschrijven.

Trouwens, voor alle duidelijkheid, het is niet de installatiesleutel die op het stickertje op de pc staat, die in die WPA zit, maar een soort activatiecode, gebaseerd op hardwareinformatie in combinatie met die installatiesleutel.

Laatst bewerkt:
@ZICO:
Zo'n dingen zijn tegen de huisregels, dat is nu eenmaal zo. Als "bic" van vrienden een cd kan lenen, dan is het ook opgelost en daarbij nog op een legale manier, want de eigen registratiecode wordt gebruikt om de xp opnieuw te activeren (wel reeds verwerkt in die WPA wel te verstaan) en dus hoeft er geen valse product-id te worden ingegeven. Ik herhaal nog eens: PROBEER NIETS IN TE VULLEN BIJ DE INSTALLATIEWIZARD, DIE HEB JE NIET NODIG. Een vals product-id (code op stickertje op de zijkant van meeste pc's) zou toch niet werken. Wat jij zegt, moest er een vals product-id zijn inbegrepen, is wat ze bij microsoft "softlifting" noemen + je download het nog eens. Laten we het bij de cd van vrienden houden, da's vooreerst al gemakkelijker.

Bij een voorinstallatie wordt er toch meestal een recovery schijf gemaakt? op een andere partitie...

of een recovery cdrom met alles erop en eraan?

Dat is niet bij alle computers het geval.
Ik spreek uit eigen ervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan