PC Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Goedemorgen,

Bedoeling:
Deze Pentium 3 formateren. Omdat ik er 2 schijfen in heb zitten 1 van 1,5gb. en 1 van 80gb. Op die van 1,5 staat windows, en dat geeft problemen.

Geprobeerd:
Ik heb het al een keer eerder geprobeert maar het lukte niet om hem te formateren. Toen heb ik dit ondernomen.

- Snellere CD-rom speler er in gezet > Master
- De schijf van 80gb alleen aangesloten > Master
- XP home CD erin gestopt,
- In bios als eerst CD-rom gezet
- Ook geprobeerd met het programmatje MadBoot. Die op een diskette gezet. Gewoon het bestandje, of moet je dat nog uitpakken

Probleem:
Ik krijg, nadat ik de handelingen hier boven heb gedaan, een zwart scherm met een knipperend underscore ( _ ). Maar verder kwam er niks.

Heeft iemand nog andere tips?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

He je in de bios je cd-rom speler als first boot gezet.

Gr,

Modag

madboot moet uitgepakt op diskette gezet worden,dus dat madboot .exe runnen en dan diskette erin en als dat klaar is daar mee opstarten,wel ff in de bios de opstart volgorde aanpassen

Hoi,

Staat de win xp nog op 1,5 schijf?
dan zou je de 80 als d schijf in windows kunnen formateren.
Misschien lukt het dan wel

Gr

dus madboot op deze (de pc die geformateerd moet worden) uitpakken. Dan een diskette er in doen? En dan er op zetten... mmm :) ok zal is kijken

Edit:
Ah, heb het al, hij is nu bezig met formatting and writing disk.

Laatst bewerkt:
ok, ik ga er ff vandoor ;) als ik nog problemen heb kom ik wel terug op andere pc :).

@ Modag
Ja het is ook de bedoeling dat alleen de 80gb schijf erin komt. En die in 2 partities van 30 en 50 ofzo

NIEUW PROBLEEM:
Ik heb het, alleen nu herkent hij m'n CD niet. heb xp home en xp prof. al geprobeerd. kan het aan m'n cd-rom speler liggen die uit 1997 komt?

http://members.home.nl/mm-kappert/Rimsic/DSC00009.JPG

Laatst bewerkt:
welke moet ik nemen daarvan?
Ik heb ook al 2 bestandjes van microsoft website. Maar als ik die probeer te openen krijg ik een error. Iets met ms-dos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan