PC formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel9889

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo, als eerste zal ik maar even vertellen dat ik een echte 'noob' ben als het aankomt op computers :o . Ik begin wel steeds meer te leren maar ik begrijp er niet superveel van. Mijn probleem is het volgende: ik wil mijn computer formateren.
Er staat allemaal troep op mijn computer en hij loopt niet erg snel. De bestanden die ik wil behouden heb ik een back-up van gemaakt, dus alles wat er nu op staat kan weg. Ik heb alleen echt geen flauw idee hoe ik mijn computer moet formateren.

Ik heb een optiplex van Dell. Ik heb amper boekjes erbij, maar wel wat cd's. Ik heb een cd 'Drivers and utilities' (Dell Optiplex ResourseCD for Reinstalling Device Drivers and Using Diagnostics, Utilities and System Documentation). Moet ik deze cd gebruiken? Of heeft iemand een linkje voor mij waar ik kan zien hoe ik mijn computer moet formateren.

Alvast heel erg bedankt,

Michiel

Bij dat 10 stappenplan, kan ik dan deze cd gebruiken..

Besturingssysteem
CD voor opnieuw installeren Microsoft Windows XP Professional
Gebruik alleen deze CD om het besturingssysteem op een Dll computer opnieuw te installeren. Deze CD dient niet te worden gebruikt voor het opnieuw installeren van programma's of stuurprogramma's.

Bij dat 10 stappenplan, kan ik dan deze cd gebruiken..

Besturingssysteem
CD voor opnieuw installeren Microsoft Windows XP Professional
Gebruik alleen deze CD om het besturingssysteem op een Dll computer opnieuw te installeren. Deze CD dient niet te worden gebruikt voor het opnieuw installeren van programma's of stuurprogramma's.

Die moet je inderdaad gebruiken.:thumb: :thumb:

En op die andere die je hebt staan de drivers ervan

USB poorten reageren niet meer.

Hey, ik heb het uitgeprobeerd en mijn PC is nu geformatteerd. Alles ziet er goed uit, alleen reageren geen van mijn USB poorten nog. Dit zou dus betekenen dat ik geen internet heb (ik heb zo'n draadloos internet USB-hub ofzo). Maar ook mijn toetsenbord en mijn muis die via een USB poort werken, doen het niet meer. (ik begruik nu even een oude muis en toetsenbord) Als ik bij apparaatbeheer kijk dan staan de USB poorten er wel.. Ik heb echt geen flauw idee wat ik nu kan doen. Raar is wel dat als mijn computer opstart, de muis wel rood oplicht en het even doet tot het windows scherm begint. Dan houdt hij er mee op.

Kan iemand mij helpen! :)

Wil dit ook graag gaan doen, maar ik blijft het een ***** klus vinden die ik niet graag alleen doe.

Ik heb ook een Dell Dimension, maar de tag die ik moet gebruiken bij Dell heeft nog nooit gewerkt.

Wil eigenlijk een goed stappenplan hebben. Functioneel, zonder toeters en bellen. Dat 10 stappenplan vind ik veel te uitgebreid. Wil alleen de C schijf formateren.

Wat heb ik? De keycode van Dell. De cd Besturingssysteem, de cd Applications, de monitor cd en de geluids cd. Natuurlijk ook nog Sp2 helaas.

Mijn vraag is of jij of iemand anders dit makkelijker kan uitleggen zonder een brei aan tekst te lezen. Dus stap 1, deze cd, met evt. in te vullen tekst. stap 2 cd x etc.

Wil dit ook graag gaan doen, maar ik blijft het een ***** klus vinden die ik niet graag alleen doe.

Ik heb ook een Dell Dimension, maar de tag die ik moet gebruiken bij Dell heeft nog nooit gewerkt.

Wil eigenlijk een goed stappenplan hebben. Functioneel, zonder toeters en bellen. Dat 10 stappenplan vind ik veel te uitgebreid. Wil alleen de C schijf formateren.

Wat heb ik? De keycode van Dell. De cd Besturingssysteem, de cd Applications, de monitor cd en de geluids cd. Natuurlijk ook nog Sp2 helaas.

Mijn vraag is of jij of iemand anders dit makkelijker kan uitleggen zonder een brei aan tekst te lezen. Dus stap 1, deze cd, met evt. in te vullen tekst. stap 2 cd x etc.

Ik weet niet hoe je alleen je C schijf kan formatteren. Bij mij is alles nu verdwenen (gelukkig). Ik heb gewoon die CD opgestart via dat Boot menu (bij mij F12). Daarna heb ik via een andere computer Service Pack 2 gebrand. Toen SP2 op deze computer geïnstalleerd. Op dat moment deden alle USB poorten het weer. En na een uur *****n met het internet, sprong opeens het internet weer aan (geen flauw idee hoe ik dat heb gedaan :rolleyes: ).

Ik durf het gewoon nog niet aan. Probleem is gewoon wanneer je iets fouts doet, je ook geen pc meer hebt om dingen te vragen :(

Als iemand een goed stappenplan heeft met toevallig ook een dell dimension dan hoor ik het graag. Probleem bij Dell is ook altijd dat alles in het engels staat. De handleiding wel te verstaan..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan