PC Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

windels

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
mijn pc start niet meer op, heb al xp cdrom ingestoken maar dat werkt ook niet (om te herstellen)
nu wil ik hem formattere, maar ik weet niet hoe.. want ik kan ook als ik F8 indruk geen veilige modus en zo meer kiezen, dus ook geen msdos he ...

help me aub

Start de pc op, druk op de Del toets (of een andere b.v. F-toets om in de bios te komen, staat op je scherm) en verander in de bios de opstartvolgorde, de cdrom als eerste.

Dan opstarten met de windows cd in de speler, opstarten vanaf cd rom en de aanwijzigingen op je scherm volgen

1. Ga naar bootdisk.com
2. druk op Bootdisks bij : DOS/Windows9X/Me/NT/2K/XP Excellent Bootdisks
3. download Windows 98 se oem
4. stop een floppy in de floppy drive en laat de bootdisk die je gedownload hebt draaien
5. start je PC op met die floppy
6. kies voor zonder ondersteuning van CD, of je moet langer willen wachten, kan beide namelijk
7. type format C: (of welke drive dan ook)
8. klaar

[edit]
luister maar naar mrmusic :P

Start de pc op, druk op de Del toets (of een andere b.v. F-toets om in de bios te komen, staat op je scherm) en verander in de bios de opstartvolgorde, de cdrom als eerste.

Dan opstarten met de windows cd in de speler, opstarten vanaf cd rom en de aanwijzigingen op je scherm volgen

maar ik startte de pc op, toen kwam er een bericht: druk een toets in om de pc vanaf de cdrom te starten, deed ik, dan zocht hij denk ik naar hardware ofzo en dan kreeg ik een blauw scherm
(als ik xp wil opstarten zegt hij dat ntldr.exe niet aanwezig is)
ik kan die ntldr er wel zetten via dos, alleen het probleem is, hoe raak ik in dos....

Toch heeft je systeem die foutmelding. Hoeveel schijven/partities heb je? Over ntldr kun je in deze thread het een ander lezen.
NB: als je op de juiste manier vanaf de XP CD hebt geboot, moet je terechtkomen in dit scherm:

xpgeenrux9.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan