PC Freeze met artifacts

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazinAsian

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Goedemiddag iedereen!

Ik heb nu al een tijd een vervelend probleem!

Het is namelijk zo dat tijdens het gamen mijn systeem een korte 10/15 seconden bevriest met vierkantjes in het scherm.

Dit heb ik op internet gevonden:
[smallimg]http://forum.gram.pl/upl/forum/2007_14/20070407210628.jpg[/smallimg]
Hier lijkt het op maar dan is het net wat anders, de vierkantjes zijn een stuk groter en hier zitten ook weer vierkanten in. Ik zal eens een foto maken als ik thuis ben.

Foto van hoe het er bij mij uitziet:
[smallimg]http://img600.imageshack.us/img600/9320/img0790l.jpg[/smallimg]
Goed kijken! Vooral links onder bij de kaart in de blauwe lijn, en als je goed kijkt zie je dat dit op meerdere plekken in het beeld voorkomt.

Ik heb dit niet tijdens elk spel, Counter strike source en Call of duty Black ops geven dit probleem niet.

Het gebeurd vooral bij Dirt3 en Test Drive Unlimited 2.

Mijn pc bevriest niet compleet maar staat 10/15 seconden stil met artifacts(zo als dat volgens mij heet) en daarna gaat het spel weer verder. Bij Dirt 3 Crasht het spel volledig met zo'n scherm van reageerd niet meer.

Alles op de achtergrond draait gewoon verder het is ALLEEN HET SPEL dat bevriest.
Ik zit tijdens het gamen veel op skype en kan gewoon doorpraten op skype terwijl mijn beeld even vast staat met artifacts.

De temperaturen van mijn kast heb ik al gecontroleerd en is allemaal pico bello, heb ook nog alles letterlijk stofvrij geblazen met een compressor en nog steeds hetzelfde.

Ik had voorheen een traditionele schijf, en heb een tijd terug een OCZ VERTEX II 80GB SSD aangeschaft, en een tijdje na deze schijf als hoofdschijf te gebruiken is dit probleem komen opdagen, dus misschien ligt het aan de schijf?

Dit is mijn systeem:
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550
Moederbord: Asus P5KPL-AM IN/GB
Werkgeheugen: 4GB Kingston Hyperx DDR2 800MHZ
Videokaart: Asus Geforce 470GTX
Harde schijven: Samsung 500GB Traditionele schijf
OCZ VERTEX II 80GB SSD
Voeding: OCZ Stealth X Stream 600W
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate x64

Laatst bewerkt:
Een solid state schijf is stukken trager dan een gewone schijf en vereist bepalde instellingen. Je kan het nodige op internet erover vinden. Ik vond het te moeilijk en heb geen solid state schijf in gebruik.

Dus: verdiep je in de geheimen van de solid state schijf en wat je wel en wat je niet erop mag installeren.

Of je gooit de solid state schijf eruit en je gebruikt gewoon een tradionele schijf.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu een ander moederbord, Asus Maximus Formula II (nu heb ik eindelijk AHCI en heb ik mijn SSD firmware kunnen upgraden). Vevolgens weer furmark gedraait en Dead Island en voila, bij furmark artifacts en nu kreeg ik een melding in windows nvidia opengl signaal verloren. Het is dus wel de videokaart :( , zal deze opsturen naar waar ik heb hem besteld en hopelijk krijg ik een nieuwe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan