PC freeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jura

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
37
Hallo,

Sinds een maand of twee wordt ik regelmatig geconfronteerd met het feit dat mijn PC op volkomen onverwachte momenten volkomen 'freezed'. Met ander woorden op het scherm reageert niets meer, ook niet de muis, en ik krijg mijn PC alleen nog maar aan de gang door de stroom uit en weer in te schakelen. Want ook met de aan/uit knop gebeurt er niets.

In eerste instantie dacht ik een virus opgelopen te hebben of dat het door mijn torrent client kwam (Utorrent 1.6) maar dat kan het haast niet zijn, vermoed ik. Want ik heb teneinde raad maar de volledige C: partitie geformatteerd en Windows XP Pro er weer opgezet en toch keerde het probleem weer terug.

Iemand een idee wat er aan de hand is en, belangrijker nog, hoe ik het oplos? Bij voorbaat dank.

Groet,
Jura

Machine: Dell Optiplex GX110
OS: Windows XP Pro
Antivirus: AVG Anti-Virus Free
Anti Spy: ewido anti-spyware Free
Internet verbinding: Orange ADSL Family
Spybot S&D levert geen enkele waarschuwing op

(PS. Ben er niet helemaal zeker van of dit wel een hardware probleem is maar ik moet toch ergens beginnen :eek:)
 
Naast de suggestie van oververhitting:

De plekken om te kijken zijn:
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Type Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)

Succes,

Tijs.
 
Was een paar dagen offline vanwege bovengenoemd probleem vandaar nu pas mijn reactie.
Marco en Tijs in ieder geval alvast dank voor jullie suggesties.

@ Marco. De machine draait al een jaar of twee zonder enig probleem in een niet verwarmde ruimte en ik draai er niet echt zware dingen op. Waar moet ik op letten als er sprake is van oververhitting?

@ Tijs. Ik heb jouw suggesties allemaal langsgelopen en alleen bij Eventvwr.exe kreeg ik fouten en waarschuwingen. Een screendump van het resultaat stuur ik hierbij. Het zegt mij niets dus ik weet verder niet of dit nou het probleem is en hoe ik dit moet oplossen.

Groet,
Jura
 

Bijlagen

  • naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    54,7 KB · Weergaven: 63
Geef een afdruk van de Application Errors die ik gezien heb in je schermafdruk van je vorige post.

Doe dat door erop te dubbelklikken, en daar op [Alt][PrtScn] toetscombinatie te drukken. Dan kun je 'm plakken in bijvoorbeeld Paint.

Post die melding als bijlage.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Het zijn er inmiddels een stuk meer geworden (ca 70) dan in het eerste overzicht. Ik kon er echter maximaal vijf uploaden. In ieder geval heb ik de twee fouten en de drie oudste waarschuwingen bijgevoegd.

Groet,
Jura
 

Bijlagen

  • PCfreeze_001.gif
    PCfreeze_001.gif
    22,1 KB · Weergaven: 34
  • PCfreeze_002.gif
    PCfreeze_002.gif
    22 KB · Weergaven: 57
  • PCfreeze_003.gif
    PCfreeze_003.gif
    22,1 KB · Weergaven: 20
  • PCfreeze_004.gif
    PCfreeze_004.gif
    22,1 KB · Weergaven: 25
  • PCfreeze_005.gif
    PCfreeze_005.gif
    22,1 KB · Weergaven: 29
De waarschuwingen zijn niet van belang (bijlage 3 t/m 5).

Misschien zijn die foutmeldingen/toepassingsvastlopers van Iexplore.exe (bijlage 1 en 2) met het volgende te verhelpen.

Plak onderstaande commando's per stuk in het Start -> Uitvoeren vakje, en druk op Ok om ze uit te voeren.

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.dll
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe BROWSEUI.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe cscui.dll
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe mshtml.dll

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Alle opdrachten uitgevoerd wat telkens tot gevolg had dat de volgende mededeling verscheen:
"DllRegisterServer van NAAM.dll geslaagd"

Groet,
Jura
 
Dat deze .dll's succesvol geregistreerd kunnen worden hoort ook zo. Als je een foutmelding zou hebben gekregen, dan waren bestanden zoek danwel beschadigd geweest.

Het is nu dus een kwestie van afwachten of die vastlopers van Iexplore.exe (= Internet Explorer) nog gaan voorkomen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Top en bedankt voor je hulp. Mocht het probleem zich toch weer voordoen dan meld ik me weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan