PC freezed, is het slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelH

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Berichten
455
Mijn laptop loopt ong 3 keer per dag vast, dan staat hij helemaal vast, capslock toets werkt zelfs niet, alleen de cd drive gaat open. Ik moet dan de aan/uit knop gebruiken om me pc aan en uit te zetten, is dit slecht voor mn pc?
En waaraan zou dit allemaal kunnen liggen?

(tijdens het spel counterstrike, wat ik vaak speel loopt mn pc nooit vast, maar wel bijv tijdens het internetten, of muziek luisteren enz, maar niet als ik mn pc iets laat downloaden en er niets mee doet.
 
Kan zeker slecht zijn.
Geef even wat info over je PC, dus geheugen en processor, welke Windows versie draai je?

Computer al gescand op virussen en spyware?
En wat draait er zoal mee op de achtergrond?
 
Zie systeem bij profiel e.d.
Ik draai norton virus scan, maar ik heb ook een tijdje zonder gedaan maar met hetzelfde effect. Voor de rest draaien de drivers van mn synaptics mouse pad...het rare is dat mn pc nooit vastloopt in de veilige modus.
 
virussen en spyware is het niet...diverse malen verschoond en gescant
 
Geplaatst door MichaelH
..het rare is dat mn pc nooit vastloopt in de veilige modus. [/B]


Dat is nogal logisch, omdat ie dan bijna niks laad.


groetjes Harry
 
Wordt ie niet te warm dan, dat wil met laptops ook wel eens gebeuren :D

Groeten Oossie
 
Zet de standby-functie es uit en update je WinXP volledig.
 
Zeker dat je ook op spyware hebt gescand?
 
Ik verwijder spyware zeer vaak :)
Als hij in veilig modus niet vastloopt, doordat hij niets laad, moet het toch aan xp liggen?
Ik moet via compaq een nieuwe quickrestore cd zien te krijgen, en dan voer ik die uit..
 
Zou ik met een compaq ook gewoon een schone installatie van xp kunnen doen, en dan de belangrijkste compaq drivers zelf installeren, of raden jullie mij dat af?
 
Heb je de meest recente service packs gedraaid?
Ik heb dit wel gedaan en hij is een stuk stabieler. Het is niet compleet weg maar ik kan er toch beter mee werken dan eerst.

Als je garantie nog lang genoeg duurt zou ik dit eerst doen.De servicepacks kun je gewoon downen bij compaq.(HP)Als dat nog niet helpt zou ik zeker naar de winkel gaan om gebruik te maken van je garantie.

Als ze je laptop gemaakt hebben zou ik het erg op prijs stellen als je hier nog even post wat er aan de hand was. Misschien kan ik die van mij dan ook maken.

Succes.
 
Ik heb nu windows sp1 geinstalleerd, nu ga ik alleen nog op zoek naar die compaq service packs, als alles goed gaat ben ik tevreden, zo niet dat installeer ik windows denk ik eerst opnieuw...bedankt voor de hulp! :)
 
Ik heb xp pro gister geinstalleerd en ik heb tot nu toe nog geen enkele vastloper/freeze gehad :)
Ik hoop dat het zo goed blijft gaan...ik heb mn pc al een tijd aanstaan, vanalles ermee gedaan. Muziek cds afgespeeld, gebrand, internet. Hij loopt nog goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan